۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
۵ هزار شغل در زنجان صیانت شد
رئیس سازمان صمت زنجان:

۵ هزار شغل در زنجان صیانت شد

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان گفت: با پیگیری تخصیص ارز به واحدهای بزرگ و ترخیص بخشی از مواد اولیه از گمرکات کشور توانستیم از پنج هزار اشتغال در حوزه صنعت استان صیانت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، ناصر فغفوری گفت: طی سال گذشته با احیای ۲۰ واحد تولیدی در استان زنجان فرصت اشتغال برای ۳۵۰ نفر در بخش صنعت استان زنجان فراهم شد. 

وی یادآور شد: در سال گذشته با برگزاری ۱۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست مقام عالی استان و اجرای ۸۸ درصد مصوبات این کارگروه توانستیم اقدامات موثری در جهت رفع برخی از مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی استان انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان پیگیری و رفع مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولیدی شمش روی استان را یکی دیگر از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته عنوان کرد و افزود: طی جلسات برگزار شده مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولید شمش روی استان که صادرات از محل ورود موقت خک معدنی داشتند مرتفع شد. 

فغفوری تاکید کرد: در این جلسه شاهد رفع تعلیق کارت های بازرگانی واحدهای روی و شروع مجدد صادرات و جبران کاهش صادرات هفت ماهه اول سال در طول دو ماه آبان و آذر و در نهایت رشد صعودی صادرات این واحدها بودیم.

وی همچنین از تحقق ۱۶۰ میلیون دلاری ساخت داخل کارخانجات استان و صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از واردات آن در راستای نهضت ساخت داخل و رشد ۵.۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با پیگیری تخصیص ارز به واحدهای بزرگ و ترخیص بخشی از مواد اولیه از گمرکات کشور توانستیم از پنج هزار اشتغال در حوزه صنعت استان صیانت کنیم.

کد خبر: ۸۵٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha