۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
آمادگی اصفهان برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

آمادگی اصفهان برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی

اصفهان- شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آمادگی استان برای مواجهه با هجوم ملخ های صحرایی خبر داد و گفت: سال گذشته آفات نباتی پنج میلیارد تومان به محصولات کشاورزی خسارت زد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به هشدار وزارت بهداشت در خصوص حمله ملخ های صحرایی به استان های جنوبی کشور اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده هماهنگی لازم در پیشگیری و کنترل هجوم این ملخ ها به استان اصفهان انجام شده است.

وی افزود: به طور متوسط طول عمر ملخ های صحرایی سه ماه است؛ در دمای معمولی تخم ریزی های انجام شده به پوره تبدیل می شود و بعد از بلوغ شش هفتگی، با هرتخم ریزی به طور تصاعدی به جمعیت ملخ های صحرایی ۲۰ برابر افزوده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ملخ های صحرایی زیستن در مناطق خشک را به نیمه خشک ترجیح می دهد و بارندگی برای تولید مثل این گونه ملخ ضروری است.

ملخ های صحرایی از آفات مخرب هستند
وی اضافه کرد: بهترین زمان سم پاشی برای مقابله با ملخ های صحرایی صبح زود و اواخر بعدازظهر و زمانی که بر روی زمین مستقر می شوند، خواهد بود؛ ملخ های صحرایی از آفات مخرب هستند و با اینکه محصولات غذایی و علوفه را هدف قرار می دهند اما همه چیزخوارند.

شیشه فروش با اشاره به ریزش ملخ های صحرایی در چهارم فروردین ماه سال جاری در منطقه گناوه گفت: در استانهای جنوبی مقابله با ملخ های صحرایی انجام شده است و پیش بینی ها حاکی از ریزش وسیع ملخ های صحرایی به کشور در اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی افزود: در هشت سال گذشته ملخ صحرایی در استان اصفهان دیده نشده و تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل از هجوم ملخ های صحرایی به استان اصفهان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: تیم های حفاظت نباتات سازمان جهاد کشاورزی استانهای اصفهان، فارس، خوزستان و لرستان پایش و ردیابی ملخ های صحرایی را برعهده دارند و در سه شهرستان سمیرم، دهاقان و شهرضا با تجهیزات لازم جهت مقابله با این ملخ ها اقدام می شود. 

مبارزه با ملخ بومی در ۱۲ هزار هکتار از اراضی اصفهان
وی اضافه کرد: سال گذشته در ۱۲هزار هکتار از اراضی طبیعی و کشاورزی استان اصفهان مقابله با ملخ های بومی استان اصفهان اعم از ملخ شکم بادمجانی، کوهان دار و ایتالیایی و مراکشی و گیاهی انجام گرفته است.

شیشه فروش با اشاره به استقرار تیم هایی در مناطق لنجان و تیران وکرون در راستای مقابله با ملخ های بومی استان اصفهان، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان خسارت آفات نباتی به باغات و مزارع استان اصفهان گزارش شده است.

کد خبر: ۸۵٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha