۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
برنامه‌ریزی برای تامین ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در فارس/ حضور فعال بخش خصوصی
در گفت‌وگو با بازار اعلام شد؛

برنامه‌ریزی برای تامین ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در فارس/ حضور فعال بخش خصوصی

شیراز - قادری، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تامین بیش از ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب برای رفع کم بودهای صنعتی و شرب استان فارس خبرداد.

جعفر قادری در گفت و گو با بازار، با اشاره به اینکه شرایط مناسبی برای اجرایی شدن طرح انتقال آب خلیج فارس به استان مهیا شده است، گفت: یکی از شرکت های خصوصی استان فارس در بحث انتقال آب خلیج فارس به استان ورود کرده است.

وی ادامه داد: مجوز انتقال ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب گرفته شده و کارهای اولیه توسط این مجموعه انجام شده و از طرفی این شرکت در مناقصه ای نیز برنده شده که باید در فاز اول هشت میلیون متر مکعب آب به منطقه انرژی بر لامرد و مهر تزریق شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال برنامه ریزی برای مشارکت شرکت های دیگر بخش خصوصی استان فارس با مجموعه اولیه هستیم، گفت: در حال حاضر ۵۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای خرید زمین ایجاد آب شیرین کن هزینه شده است.

قادری با بیان اینکه تامین ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز از غرب استان مد نظر است، تاکید کرد: تامین ۷۲ میلیون متر مکعب آب از سد تنگ سرخ بشار و ۲۸ میلیون متر مکعب از رودخانه شش پیر مد نظر قرار دارد.

وی تاکید کرد: در این راستا بحث خرید تضمی توسطز دستگاه های مختلف از جمله شهرداری و شرکت عمران صدرا، اوقاف فارس، منطقه ویژه اقتصادی، آبفا و ... مطرح است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تامین آب از خط انتقال به کرمان، یزد و اصفهان نیز مد نظر است که برای این مهم هماهنگی هایی با کارخانجات بزرگ مانند فولاد نی ریز انجام شده است.

کد خبر: ۸۵٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha