۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
۲۷ میلیارد ریال تخلف در بازرسی از نانوایی‌های سمنان ثبت شد
سرپرست سازمان صمت سمنان:

۲۷ میلیارد ریال تخلف در بازرسی از نانوایی‌های سمنان ثبت شد

سمنان – سرپرست سازمان سنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به افزایش بازرسی از واحدهای نانوایی استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال تخلف در این بازرسی‌ها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد نانوایی در سمنان با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی بازرسی از واحد های نانوایی در سطح استان سمنان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۷۱ فقره تخلف به ارزش ۲۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال از واحد های صنفی نانوایان استان سمنان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۲ هزار و ۲۴۷ مورد بازرسی از این صنف انجام‌شده است، افزود: عمده تخلف‌ها در قالب کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و عدم رعایت ساعات کاری بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه این پرونده‌ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است، خاطرنشان کرد: با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند نیز به‌شدت برخورد می‌شود.

تشنه دل نظارت ویژه‌بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی را مهم ترین رویکرد در راستای اجرای طرح نظارت و بازرسی از این واحد های صنفی برشمرد و گفت: نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان باید افزایش یابد.

وی با اشاره به‌ شیوع ویروس کرونا در سطح استان سمنان تأکید کرد: تمامی متصدیان واحدهای نانوایی ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند که در غیر این صورت با واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی مرکز بهداشت ابلاغ‌شده است را رعایت نکنند به‌شدت برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌های سطح استان از قبیل کم‌فروشی، عدم رعایت ساعت کاری، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت اصول بهداشتی مراتب را به این سازمان اطلاع دهند، تصریح کرد: سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت آماده دریافت گزارش های مردمی در این خصوص است.

کد خبر: ۸٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha