۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
اعتبار دفترچه بیمه سلامت تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک
سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

اعتبار دفترچه بیمه سلامت تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک

بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه داشته باشند که توقف صدور دفترچه‌های جدید درمانی به معنی حذف کامل دفترچه نیست و دفترچه‌هایی که هنوز برگ‌های آن به پایان نرسیده در بستر الکترونیک معتبر هست.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان بیمه سلامت ایران از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ برای خدمات بهتر و سریع‌تر به مردم و البته دلایل دیگر اقدام به کاهش کاربرد دفترچه‌های خدمات درمانی کرده است. در واقع هدف این سازمان این است که در راستای ارتقای دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیک را به گونه‌ای ساماندهی و اجرا کند که دیگر نیازی به استفاده از دفترچه‌های کاغذی نباشد.

بیمه‌شدگان در صورت مراجعه به پزشک برای احراز هویت با کد ملی باید یکی از مدارک خود از جمله دفترچه قبلی که هنوز برگ‌های آن تمام نشده، کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه را باید همراه داشته باشند.

پزشک معالج پس از احراز هویت اقدام به معاینه می‌کند و در صورت لزوم به تجویز دارو، خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی می‌پردازد. در این مرحله نسخه الکترونیک توسط پزشک صادر می‌شود و بیمه شده می‌تواند با مدارک هویتی و کد ملی سایر قدم‌های درمانی مثل مراجعه به داروخانه، آزمایشگاه و ... را انجام دهد.

اگر به هر دلیلی پزشک امکان صدور نسخه الکترونیک را نداشت نسخه کاغذی صادر می‌شود، اما بیمه‌شدگان باید توجه داشته باشند که نسخه‌هایی که از پزشک دریافت می‌کنند حتما نام و نام خانوادگی، تاریخ ویزیت و و کد ملی در آن درج شده باشد.

بیمه‌شدگان می‌توانند با تماس با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ که ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است و یا مراجعه به پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی WWW.IHIO.GOV.IR جهت افزایش اطلاع‌رسانی به بیمه شدگان، از برخورداری خود از پوشش بیمه‌ای مطلع شوند.

بیماران خاص نیز همانند سایر بیمه شدگان می‌توانند از وضعیت پوشش بیمه‌ای خود مطلع شوند. این بیماران با پسوند خاص در استعلام‌ها مشخص می‌شوند.

تا اطلاع ثانوی احراز هویت بیمه شدگان اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه‌های درمانی و ۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه صورت می‌گیرد و پذیرش نوزادان در بخش بستری نیز تا زمان صدور شناسنامه تا یک ماه از طریق شناسنامه مادر امکان پذیر است.

بیمه‌شدگان در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی می‌توانند با سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران به شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

کد خبر: ۸۴٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha