۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
بازارهایی با جنبه های سرمایه گذاری، دلالی را نیز درپی دارد
دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

بازارهایی با جنبه های سرمایه گذاری، دلالی را نیز درپی دارد

پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن تاکید کرد که اگر طرح اقدام ملی به بخش خصوصی واگذار می شد، مردم تا اسفند ۹۹ صاحب خانه بودند.

به گزارش بازار، فرشید پور حاجت  با اشاره به کاهش قیمت مسکن در اسفند ماه سال گذشته بر اساس اطلاعیه مرکز ملی آمار گفت: مرکز آمار گزارشی داده که موید این موضوع است که افزایش قیمت را در حوزه مسکن داشتیم ولی در بخش خرید و فروش، نسبت به سال مشابه قبل، با رکود روبرو بودیم.

وی در رابطه با اینکه بازارهایی با جنبه های سرمایه گذاری، دلالی را نیز درپی دارد، افزود: اشخاصی که تمایل دارند در این بازار سرمایه گذاری کنند، این بازار را قابل اطمینان می دانند و به دلالی ورود می نمایند.

پور حاجت نام این اقدام را سرمایه گذاری و نه دلالی قلمداد کرد و گفت: دلالی از دلالت گرفته می شود و این عنوان درست نیست!

وی ضمن بازی با این کلمات، اظهار کرد: بین دلالی و سرمایه گذاری تفاوت های بسیاری است و اساسا دولت ها برای سرمایه گذاری جایگاهی ویژه قائل هستند ولی دلالی پدیده ای ناشایست است.

پور حاجت گفت: اینکه بگوییم بازار مسکن ما دچار پدیده شوم دلالی است، شخصا چنین چیزی را رصد نکرده ام.

وی ادامه داد: وقتی یک بازار دچار رکود شده و تعداد معاملات در آن کاهش می یابد، دلالی دیگر معنایی در آن ندارد.

پور حاجت خاطرنشان کرد: تعداد معاملات مسکن بیش از اندازه افزایش پیدا نکرده است و شرایط کاملا عادی است ولی نمی توان امیدوار بود که در آینده اتفاق رخ ندهد.

این کارشناس بازار مسکن اضافه کرد: ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی کم داریم و تولید مورد حمایت نیست و بدبختانه نهادهای اجرایی در کشور سیاست و انسجام لازم را ندارند.

پور حاجت یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی به کرات اعلام کرده است که اقدام ملی مسکن را برای اقشار هدف برنامه ریزی می کند و اگر همین برنامه را صفر تا صد بدست بخش خصوصی می سپردند، قول می دادم که قبل از اسفند ۹۹ مردم صاحب مسکن می شدند.

وی همچنین با اشاره به عدم راه اندازی سامانه خانه های خالی گفت: هر روز در تریبون ها میزان خانه های خالی را مطرح می کنند ولی اصل موضوع که تولید مسکن است فراموش شده است.

کد خبر: ۸۳٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha