۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد
توسط دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی؛

قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد

حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی قیمت شش قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک را اعلام کرد.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهارکرد: ما برای ماه مبارک رمضان شش قلم کالای اساسی برنج، روغن، شکر، حبوبات و چای و خرما لازم داریم.

وی با بیان اینکه برای عرضه چای هیچ مشکلی نداریم افزود: در حال حاضر هر کیلو چای به قیمت عمده ۱۴۰هزار تا ۱۶۰ هزار تومان موجود است و عرضه می‌شود.

حسنی افزود: قیمت برنج خارجی از ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان است، قیمت برنج ایرانی از ۲۴ هزار تومان شروع می‌شود و عالی ترین نوع آن هم به قیمت ۳۴ هزار تومان است و هیچ محدودیتی هم نداریم و هر کسی به هر میزان که بخواهد موجود است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: ما برای شکر سه نوع نرخ داریم؛ شکر ۶۶۵۰ تومانی که به صورت سهمیه بندی است و دولت به کارخانجات صنعتی می‌دهد، شکر ۸۷۰۰ تومانی برای مصرف کنندکان و قیمت ۱۱۵۰۰ تومان هم برای خریدهای عمده است و بنابراین در عرضه شکر هم محدودیتی نداریم.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت خرما پس از تعطیلات نوروز اظهارکرد: این افزایش قیمت به این دلیل بود که کرایه حمل خرما افزایش صددرصدی پیدا کرد و از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون رسیده است.

حسنی قیمت خرما را ۱۵ هزار تومان و قیمت رطب را بین ۲۳ تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گران ترین خرما، پیارم با قیمت ۱۰۰ هزار تومان و بهترین خرما هم با قیمت ۳۲ هزار تومان در ماه مبارک فروخته می‌شود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه محدودیت در عرضه این شش قلم کالا نداریم اظهارکرد: در حال حاضر تنها مشکل ما در حوزه روغن است که صفر تا صد آن اعم از تخصیص ارز و قیمت گذاری و توزیع آن در اختیار دولت است.

وی با بیان اینکه بیشترین فشار ناشی از افزایش چندباره قیمت کالاها توسط کارخانجات و فروشندگان به مصرف کنندگان ضعیف وارد شده گفت: ما دو سوم مصرف برنج کشورمان و ۹۰ درصد چای مصرفی و روغن را وارد می‌کنیم و با مشکلات ارزی هم مواجهیم.

حسنی ادامه داد: وقتی برنج با دلار آزاد وارد می‌شود و یا در بخش چای وقتی حقوق کارگران ما پایین ترین حقوق در سطح جهان یعنی ۲۰۰ دلار هم نیست باید افزایش قیمت داشته باشیم و برای این موضوع فکری کنیم.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را از اساس اشتباه دانست و گفت: دولت باید طوری عمل کند که قیمتها رقابتی شود.

کد خبر: ۸۳٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha