۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
زنجان ۶۱۰ میلیون تن ذخیره معدنی دارد
رئیس سازمان صمت زنجان:

زنجان ۶۱۰ میلیون تن ذخیره معدنی دارد

زنجان - رئیس سازمان صمت استان زنجان ذخایر اسمی معادن استان را ۱۱.۵ میلیون تن ذکر کرد و گفت: زنجان ۶۱۰ میلیون تن ذخیره معدنی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر فغفوری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای معادن زنجان در محل استانداری از وجود ۳۸۸ معدن در استان خبر دادو گفت: ۳۲۸ مورد آن دارای پروانه بهره‌برداری است.

وی به فعال و نیمه فعال بودن معادن در استان زنجان اشاره کرد و افزود:  از ۳۸۸ معدن استان، ۳۲۰ معدن فعال و ۶۲ معدن غیر فعال است. 

رئیس سازمان صمت استان زنجان، تعداد اشتغال ایجاد شده در معادن استان را دو هزار و ۶۷۱ نفر اعلام کرد و یاد آور شد: میزان سرمایه گذاری در این بخش خوب است و امیدواریم بیشتر هم بشود. 

فغفوری به تنوع مواد معدنی در زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۵ نوع ماده معدنی در استان کشف شده که ۳۲ مورد مواد معدنی استخراج می شود.

وی با بیان اینکه زنجان به لحاظ تنوع مواد معدنی، جزو استان‌های با ذخایر و تنوع بالا است، ابراز کرد: ذخیره قطعی این معادن ۶۱۰ میلیون تن است. 

رئیس سازمان صمت استان زنجان ، به ذخایر اسمی معادن استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۱.۵ میلیون تن ذخیره اسمی معادن استان است و در سال جاری با بهره‌برداری ۷ میلیون تن ماده معدنی است و در سال گذشته ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است.

کد خبر: ۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha