۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بورس

انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بورس

فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بازار سرمایه از شنبه خبر داد.

به گزارش بازار، میثم فدایی گفت: ۱۰ هلدینگ بزرگ کشور، درخواست کتبی برای انتشار اوراق بدهی به سازمان بورس ارسال کردند که درخواست‌ها در حال بررسی است و از شنبه هفته آینده اوراق منتشر می‌کنند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: درباره انتشار اوراق بدهی افزود: روز گذشته، ابلاغیه ممنوعیت انتشار اوراق برای خرید سهام توسط هلدینگ‌ها برداشته شد، برهمین اساس با لغو این ابلاغیه، هلدینگ‌ها می‌توانند برای خرید سهام، اوراق بدهی منتشر کنند.

فدایی بیان کرد: ظرفیت انتشار اوراق بدهی توسط هلدینگ‌ها از هزار میلیارد تومان تا ۵ هزار میلیارد تومان است و تاکنون ۱۰ هلدینگ بزرگ کشور درخواست انتشار اوراق داده‌اند.

وی ادامه داد: در خواست‌ها به سرعت در حال بررسی است و شنبه ۱۰ هلدینگ بزرگ، اوراق بدهی انتشار می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتشار اوراق تاثیر زیادی در روند بازار می‌گذارد گفت: با انتشار این اوراق بازار سرمایه رونق می‌گیرد و باعث می‌شود صف‌های فروش در بازار جمع‌آوری شوند.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه، اوراق بدهی است افزود: بازارهای مالی با دو روش تامین مالی می‌شوند، تامین مالی میان مدت و کوتاه مدت که مختص بنگاه‌های اقتصادی است و تامین مالی بلند مدت که مختص بازار سرمایه است.

فدایی درباره روند انتشار اوراق بدهی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ برای انتشار اوراق بدهی درخواست خود را به شرکت‌های تامین سرمایه که متولی انتشار اوراق هستند ارسال می‌کنند و این شرکت‌ها نیز با جمع‌آوری مدارک و اطلاعات شرکت، درخواست را به سازمان بورس برای دریافت مجوز ارسال می‌کنند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بعد از دریافت مجوز از سوی سازمان بورس، اوراق در بازار منتشر می‌شود و افراد حقوقی و حقیقی می‌توانند اوراق را خریداری کنند،، اما عموما صندوق‌های سرمایه‌گذاری این اوراق را خریداری می‌کنند.

کد خبر: ۸۳٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha