۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
اختصاص تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی به بخش مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

اختصاص تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی به بخش مسکن

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ارائه به بخش مسکن در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در اولین نشست کمیسیون عمران در سال جدید اظهار داشت: در کنار طرح جامع تولید مسکن در بودجه ۱۴۰۰ مصوبه‌ای داریم که بانک‌ها مکلف هستند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای مسکن تسهیلات در نظر بگیرند که این مبلغ در ۴۰ سال گذشته بی سابقه است.

وی افزود: در صورتی که بانک‌ها از این موضوع استنکاف کنند از طریق پرداخت جرایم مانند مالیات و معرفی به قوه قضاییه؛ با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به شعار سال نیز اشاره و تاکید کرد: امیدواریم در سال جاری تسهیلات خوبی در کنار واگذاری زمین ارزان قیمت برای افرادی که فاقد مسکن هستند، شاهد باشیم.
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس یادآور شد: موضوع نظام اجاره‌ای هم برای ما بسیار مهم است که باید در کنار ارائه تسهیلات و طرح جهش تولید به آن توجه شود.

رضایی کوچی ادامه داد: طرحی در راستای نظام اجاره برای مستاجران با همکاری مرکز پژوهش‌ها در دستور کار کمیسیون داریم همچنین کارگروهی برای رفع مشکلات و معضلات مستاجران نیز در نظر داریم تا با برنامه‌ها و طرح‌های مناسب بتوانیم به مستاجران کمک کنیم.

رئیس کمیسیون عمران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع لایحه مشارکت عمومی و خصوصی در بخش مسکن گفت: این لایحه موجب می‌شود تا از ظرفیت بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی استفاده کنیم و فعال شدن بخش خصوصی را در بخش مسکن و پروژه‌های عمرانی در کشور شاهد باشیم.

کد خبر: ۸۳٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha