۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
رابطۀ میان کووید-۱۹، سطوح و ضدعفونی کردن

رابطۀ میان کووید-۱۹، سطوح و ضدعفونی کردن

دستکش که ابزاری برای مقابله با ویروس در تعطیلی سراسری اول بود حفاظت بیشتری در مقابل ویروس کرونا ایجاد نمی کند و نمی تواند مانع آلوده شدن فرد شود.

به گزارش بازار، پایگاه ایتالیایی ایل جورناله در مطلبی موضوع ضدعفونی کردن سطوح همزمان با همه گیری کرونا را مورد بررسی قرار داده است.

در این گزارش آمده است: احتمال ابتلا به ویروس کرونا با دست زدن به سطوح یا اشیای آلوده بسیار ضعیف است و احتمال آن یک در ۱۰ هزار است. روش اصلی که مردم ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند از طریق برخورد با هواپخش هایی است که با تنفس خارج می شود و حامل این ویروس می باشند.

امانوئل گلدمن، متخصص میکروبیولوژی در مجلۀ علمی و مطرح لانسه  یادآور شد که باید اخبار مربوط به بقای ویروس بر سطوح به مدت چند روز را به درستی تفسیر کرد. این امر در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار گرفته است. علم موفق شد در ماه های اخیر برخی از تفکرات مربوط به ویروس جدید کرونا را نقض کند.

دستکش که ابزاری برای مقابله با ویروس در تعطیلی سراسری اول بود حفاظت بیشتری در مقابل ویروس کرونا ایجاد نمی کند و نمی تواند مانع آلوده شدن فرد شود. چه بسا که استفادۀ فراوان از آن به افزایش تولید زباله و آلودگی شهری کمک هم کرده در حالی که در مقابله با کرونا تأثیری نداشته است.

بحث دیگر به مواد ضدعفونی کنندۀ دست مربوط می شود که برای اینکه موثر واقع شوند باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند.

آغاز بحران ویروس کرونا باعث مهم شدن بخشی گردید که پیشتر مردم از آن غافل شده بودند و آن ضدعفونی کردن است. شرکت های مربوطه ناگزیر شدند به مصاف افزایش تصاعدی تقاضا در این عرصه بروند. استفادۀ نادرست از این مواد بر سلامت مردم و محیط زیست تأثیراتی داشته است. مسمومیت های کودکان و افراد بزرگسال افزایش چشمگیری داشته است و تأثیراتی منفی بر محیط هایی داشته که اینها در آن از بین می رفتند.

در این رابطه جلبک ها  و ماهیان و نیز زنجیرۀ غذایی متحمل ضرر و زیان هایی شده اند که تا مدت های مدیدی ادامه دارند. تکرار این رفتارهای اغراق آمیز ممکن است باعث ویرانی نوع زندگی افراد و محیط اطراف شود. بنابراین لازم است رسانه های جمعی به اطلاع رسانی صحیح پرداخته  تا به حل این مشکلات کمک کنند.

کد خبر: ۸۲٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha