۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
استان سمنان فاقد بانک اطلاعاتی سرمایه است/ ضرورت هم‌افزایی
یک کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه:

استان سمنان فاقد بانک اطلاعاتی سرمایه است/ ضرورت هم‌افزایی

شاهرود - یک استاد دانشگاه درباره موانع سرمایه گذاری در استان سمنان یکی از ایرادات بسیار بزرگ در این حوزه را فقدان بانک اطلاعاتی سرمایه دانست و گفت: این مهم سبب شده تا ندانیم باید مسیر سرمایه گذاری در سطح استان به چه سمت و سویی حرکت کند.

علی‌محمد فرومدی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مشکلات و موانع جذب سرمایه در سطح استان سمنان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز نبود بانک اطلاعاتی از سرمایه‌ها است یعنی سرمایه‌های مالی، معنوی، ظرفیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران و ... امروز در استان شناسایی نشده‌اند یا اگر هم شده‌اند به‌صورت ناقص و یا مقطعی و موضوعی بوده است.

وی بابیان اینکه در سیستم های اقتصادی سه مرحله شامل ورودی، پروسه و خروجی وجود دارد، ابراز کرد: ورودی همان داده‌ها، اطلاعات، سرمایه‌ها و ... است که وقتی وارد یک سیکل سرمایه‌گذاری می‌شود اگر به‌خوبی استحصال نشوند قطعاً در مرحله دوم که پردازش یا پروسه است نمی‌توانند به محصول خوب بدل شوند و درنتیجه خروجی هم لنگ خواهد زد.

این استاد دانشگاه پیام نور بابیان اینکه داده‌های نادرست، سیستم را دچار نقص می‌کنند، حال فرض کنید اصلاً داده‌ای وجود نداشته باشد چه بر آن سیستم که اینجا منظور چرخه سرمایه‌گذاری است رخ می‌دهد.

فرومدی بابیان اینکه وقتی بانک اطلاعات وجود نداشته باشد یعنی سرمایه‌گذاران شناسایی نشده‌اند، از میزان سرمایه‌ها خبر نداریم و درنهایت نمی‌دانیم که باید برای حرکت از نقطه «آ»به نقطه «ب» با چه ظرفیت‌ها و سرمایه‌هایی و در چه مدتی با چه هدفی باید حرکت کنیم.

وی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری در استان سمنان مانند یک ماشین است که بنزین درست به آن وارد نمی‌شود درنتیجه حرکت نمی‌کند یا اگر هم کند با بنزین‌های مقطعی نهایتاً چند کیلومتر مسیر را طی می‌کند دوباره خاموش می‌شود برای اینکه بتوانیم این ماشین را راه بیندازیم نیاز داریم مدام آن را تغذیه کنیم.

این کارشناس بابیان اینکه وقتی بانک اطلاعات از سرمایه‌ها، داشته‌ها و سرمایه‌گذاران به مثابه ظرفیت‌ها وجود داشته باشد قطعا می توانیم بهترین نتیجه را بگیریم و اینکه امروز کارها بر دوش اتاق بازرگانی انداخته شده درست نیست بلکه سرمایه‌گذاری دارای وجوه بسیار زیادی است که تمام آن از عهده یک نهاد بر نمی آید و همه باید با هم همراه باشند.

کد خبر: ۸٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha