۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
تعطیلات به تردد سفرها در خراسان رضوی دامن زد
برخلاف پیش‌بینی مسئولان

تعطیلات به تردد سفرها در خراسان رضوی دامن زد

مشهد- مسئولان خراسان رضوی که در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ادارات این استان را در روزهای پنجشنبه و شنبه تعطیل اعلام کردند با افزایش آمار تردد جاده‌ای روبرو شدند و لذا تعطیلی روز شنبه توسط استانداری لغو شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بر اساس تصمیم ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استانداری خراسان رضوی، در راستای اقدامات پیشگیرانه و به‌منظور حفظ سلامت کارمندان و کاهش ترددهای درون‌شهری، اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان در روزهای پنجشنبه ۱۵ و شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل شدند.

بنابراین تصمیم که با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌عنوان متولی حوزه بهداشت و سلامت استان و با تائید استاندار خراسان رضوی اتخاذ شد است به مردم توصیه شد تا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و مسافرت خودداری و برای حفظ سلامتی خود در منزل استراحت کنند اما آمارهای منتشره حاکی از آن است که پیش‌بینی مسئولان درست از آب درنیامد و بسیاری از مردم خراسان دل به جاده زدند!

افزایش ترافیک در ییلاقات مشهد

به گزارش خبرنگار بازار، شیوع کرونا که موجب شده بود تا تمامی رستوران‌ها، تالارها و فروشگاه‌ها در ییلاقات مشهد ازجمله شهرستان طرقبه- شاندیز به تعطیلی کشانده شود اما روز گذشته با ازدحام بسیاری روبرو شد و حجم خودروهای عبوری به سمت این مکان‌های گردشگری افزایش چشمگیری داشت.

گفتنی است درحالی‌که صبح جمعه شهر مشهد و خروجی‌های این شهر با تردد اندک خودروها روبرو بود اما از بعدازظهر جمعه ترافیک از خروجی‌های مشهد به سمت جاده کلات، جاده طرقبه - شاندیز، مسیر کارده و جاده چناران پرحجم  و با افزایش تعداد خودروها روبرو شد.

متأسفانه به‌رغم توصیه‌ها مبنی بر عدم تردد و در خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع کرونا، بسیاری از شهروندان موضوع را جدی نگرفتند و تردد به سمت مسیرهای تفرجگاهی عصر جمعه افزایش یافت.

گفتنی است در همین رابطه پلیس راهور شامگاه جمعه مجبور به مداخله شد و مسیرهای شاندیز از ورودی مشهد به ابتدای بلوار فرمانیه شاندیز و همچنین ورودی شاندیز از قسمت پل خلیج‌فارس را مسدود کرد.

پلیس راهور با انسداد راه‌های ارتباطی به ییلاقات مشهد شامگاه جمعه اجازه تردد خودروها به سمت طرقبه و شاندیز را نداد و با اعمال محدود خواستار بازگشت خانواده‌ها به خانه‌هایشان شد.

شلوغی جاده‌ها

به گزارش خبرنگار بازار، تعطیلی چندروزه نه‌تنها به ترافیک اماکن گردشگری و ییلاقات مشهد ازجمله شهرستان طرقبه و شاندیز دامن زد بلکه بنا بر گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی آمار تردد جاده‌ای را نیز افزایش داد.

ابراهیم نصری در همین رابطه به خبرنگار ما بابیان اینکه خروجی‌های مشهد در دو روز پایانی هفته با افزایش ۲۴ درصدی ترافیک همراه بودند اظهار کرد: در روز پنجشنبه افزون بر ۸۳ هزار و ۳۲ خروج از شهر مشهد ثبت شد که در مقایسه با هفته گذشته ۲۴ درصد خروجی‌ها رشد نشان می‌دهد.

وی تعداد خودروهای ورودی به مشهد را نیز از رشد آمار نسبت به هفته گذشته عنوان کرد و افزود: در پنجشنبه‌ای که گذشت  تعداد ۶۸ هزار و ۷۸۶ دستگاه خودرو وارد این شهر شدند که این آمار نیز در مقایسه با پنج‌شنبه قبل حکایت از افزایش ۱۱ درصدی دارد.

تعداد مبتلایان به کرونا رو به افزایش است

گفتنی است طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلابه عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری‌شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبودیافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون  آزمایش ۸۹ بیمار مبتلابه ویروس کرونا در  خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی این استان دارد.
 

کد خبر: ۸٬۲۵۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha