۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
مرکز نوآوری کشاورزی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
با حضور مسئولان؛

مرکز نوآوری کشاورزی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد

شاهرود- در ادامه سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان سمنان و بازدید ازپارک علم و فناوری استان مستقر در شاهرود، پروژه مرکز نوآوری کشاورزی پارک نیز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، پروژه مرکز نوآوری کشاورزی پارک علم و فناوری استان سمنان صبح سه شنبه در ادامه سفر یک روزه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید. هدف این طرح ارتقای کیفیت تولید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان سمنان با توجه به ظرفیت های موجود با استفاده از فناوری بیان شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان در حاشیه این مراسم به خبرنگار بازار گفت: از لحاظ تولیدات کشاورزی شاهرود در سطح استان سمنان مقام اول و در کشور جزء ۱۹ قطب کشاورزی کشور محسوب می شود لذا این مرکز می تواند در ارتقای کشاورزی استان سمنان و به خصوص شرق این استان مثمر ثمر باشد.

محسن نظری بیان کرد: با توجه به وجود دانشگاه‌ها،مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی من جمله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) و دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود و وجود  بستر تحقیقاتی مناسبی برای تمام محصولات باغی سردسیری ، نیمه سردسیری و معتدل، می‌توان ادعا کرد پتانسیل بالقوه شهرستان شاهرود در زمینه کشاورزی انکار ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان سمنان در حال حاضر ۳۲ شرکت فعال در حوزه کشاورزی داشته که با توجه به وجود زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌الذکر قادر خواهد بود شرکت‌های بیشتری را در این حوزه جذب کند.

ستاری پیش از این دو طرح دیگر را شامل مرکز نوآوری معدنی و ساختمان دوم مرکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان را نیز افتتاح کرده بود، دامغان و سمنان مقاصد بعدی ستاری در سفر یک روزه به استان سمنان هستند.

کد خبر: ۸۱٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha