۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
دست های پشت پرده افسار مرغ را به دست گرفتند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

دست های پشت پرده افسار مرغ را به دست گرفتند

اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت کشور از سال گذشته تا به امروز رشد چندانی نداشته و شاهد کاهش میزان تولیدات کشور در حوزه کالاهای اساسی نبودیم قطعا دستانی پشت پرده بازار مرغ و کالاهای اساسی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، در مورد افزایش قیمت مرغ گفت: در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ با مشکل تامین کالاهایی مثل مرغ مواجه نبودیم و تمام کمبود مرغ در بازار از تیرماه سال گذشته شروع شد، از زمانی که زمزمه کمبود نهادهای دامی از کنجاله سویا تا ذرت به گوش رسید و تولید کنندگان با تامین این کالاها برای تغذیه دام و طیور مواجه شدند و بهانه کمبود همه اینها را افزایش قیمت ارز عنوان کردند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: واردات نهاده‌های دام و طیور مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی است اما تامین این ارز از سوی بانک مرکزی بسیار سخت و دشوار تخصیص پیدا کرد. نزدیک هشت ماه ۱,۵ میلیون تن جو و ذرت در بنادر از جمله بندر بوشهر رسوب کرده بود و مشکلات ترخیص این محموله ها، مشکلات اداری و ضعف مدیریت بود . ماندگاری زیاد این محموله ها در بنادر ضمن فساد پذیری و کاهش کیفیت اقلام، متاسفانه هزینه انبارداری سنگینی به وارد کنندگان تحمیل کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با روی کار آمدن رزم حسینی وزیر صمت اولین اقدام صورت گرفته از طرف وزارتخانه پیگیری نهادهای دامی بلوکه شده در بنادر بود و به دنبال آن نظارت به عملکرد تولیدکنندگان مرغ و طیور در خصوص جوجه ریزی و پرورش مرغ از اواخر پاییز صورت گرفت. با تمام کنترل و نظارت صورت گرفته از تولید تا ارائه مرغ، امروز شاهد پرواز قیمت مرغ هستیم.

وعده مسئولان؛ کمبود مرغ نخواهیم داشت
اعظمی ساروئی گفت: امیدواریم تمام قیمت افسارگسیخته مرغ و کمیاب بودن آن به زودی حل شود و در ماه مبارک رمضان شاهد نرخ نجومی مرغ نباشیم. جمعیت کشور از سال گذشته تا به امروز رشد چندانی نداشته و شاهد کاهش میزان تولیدات کشور در حوزه کالاهای اساسی نبودیم، قطعا دستانی پشت پرده بازار مرغ و کالاهای اساسی است. هر چند مسولان ذی‌ربط در کمیسیون کشاورزی طی جلسه روز یک‌شنبه تعهد نموده و اظهار داشتند که از هفته آینده به بعد بخصوص در ماه مبارک رمضان کمبود گوشت مرغ نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: صف‌های طویل دریافت مرغ در بازار و میادین میوه و تره بار در شرایط کرونایی باعث شدت‌گیری بیماری می‌شود و هزینه جبران ناپذیری بر نظام سلامت کشور وارد خواهد کرد.

کد خبر: ۸۱٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha