۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
مانع‌زدایی از صادرات منجر به جهش تولید کشاورزی می‌شود
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

مانع‌زدایی از صادرات منجر به جهش تولید کشاورزی می‌شود

میاندرود- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به اینکه مازندران قطب تولید محصولات کشاورزی است، مانع زدایی از صادرات را گامی برای جهش تولید بیان کرد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شهرستان میاندرود قطب تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود، افزود: از این رو این شهرستان برای صادرات انواع محصولات به کشورهای همسایه قابلیت های زیادی دارد.

وی با عنوان اینکه این شهرستان در زمینه تولید مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی توانمندی های بالایی دارد، گفت: سال قبلی در مقطعی برای صادرات موانعی ایجاد شده بود که با پیگیری ها این مسئله را رفع کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اظهار اینکه در کمیسیون کشاورزی مشکلات فراروی کشاورزان و باغداران بررسی و حل شده است، تقویت زیرساخت ها را برای توسعه صادرات و محصولات کشاورزی امری مهم و اساسی ذکر کرد.

زارعی همچنین با اشاره به افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی ادامه داد: افزایش قیمت ها در رشد تولید تاثیر به سزایی دارد از این رو امسال در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی سعی شده با حضور تشکل های کشاورزی، قیمت ها منطقی تر تعیین شود.

وی تاکید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و جهش تولید باید تمامی دستگاه ها و مدیران اجرایی در این مسیر گام بردارند و با حمایت از تولیدات دانش بنیان و رفع موانع به حمایت از تولیدکنندگان بپردازند.

این نماینده مجلس به قطب تولید محصولات کشاورزی در مازندران اشاره و اضافه کرد: سالانه بیش از ۷.۵ میلیون تن انواع محصولات در استان تولید می شود که بخش اعظمی از آن قابلیت صادرات دارد، از این رو باید با مانع زدایی، به جهش تولید کمک کنیم.

زارعی با عنوان اینکه فرصت های صادراتی خوبی در حاشیه و همسایگی مازندران وجود دارد، گفت: بهره گیری از ظرفیت کشورهای حوزه خزری و سی آی اس و اتحادیه اوراسیا می تواند روند صادرات را افزایش دهد.

وی با عنوان اینکه بیش از ۲.۷ میلیون تن مرکبات در استان تولید می‌شود، گفت: باید با رفع موانع برای صادرات محصول استان به کشورهای همسایه برنامه ریزی داشته باشیم.

کد خبر: ۸۱٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha