۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
۳۸۰ معدن سیستان و بلوچستان پروانه بهره‌برداری دارند
سرپرست صمت سیستان و بلوچستان:

۳۸۰ معدن سیستان و بلوچستان پروانه بهره‌برداری دارند

زاهدان - سرپرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: این استان بیش از ۳۸۰ معدن دارای پروانه در حوزه مس، آنتیموان، طلا، سیلیس، سنگ‌های تزئینی، سنگ آهن، کرومیت، تیتانیوم است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، محمود رضا رحمتیان اظهار داشت: مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل داده و بشر نیز در طول تاریخ، برحسب نیازمندی‌ها و شناخت خود از این نوع مواد استفاده کرده است.

وی افزود: معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب شده و ذخایر غنی مواد معدنی به عنوان یک امکان بالقوه می‌تواند نقش اساسی را در توسعه صنعتی استان و کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی کشور باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای معادن استان‌ها تفویض شده که استاندار به عنوان رئیس این شورا و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر، مسائل مربوط به معادن را پیگیری می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع انتزاع معادن اشاره کرد و گفت: این مهم در سه حالت صورت می‌پذیرد که انصراف بهره بردار، پایان مهلت و اعتبار معدن و پایان رسیدن ذخیره معدن هستند.

رحمتیان بیان کرد: در جلسه شورای معادن استان سیستان و بلوچستان انتزاع سه معدن و سلب صلاحیت دو معدن با رأی قاطع و حداکثری اعضا مورد تصویب قرار گرفت و درخواست برداشت برای پروژه‌های عمرانی نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: در طی جلسات گذشته شورای معادن استان سیستان و بلوچستان به چند معدن غیر فعال مهلت فعالیت مجدد داده شد و در این جلسه مقرر شد در صورتی که این معادن نتوانسته‌اند مجدداً فعال شوند خلع‌ید صادر و معادن از طریق مزایده به بهره برداران و سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان بیش از ۳۸۰ معدن دارای پروانه است و مس، آنتیموان، طلا، سیلیس، سنگ‌های تزئینی، سنگ آهن، کرومیت، تیتانیوم از جمله مواد معدنی کشف شده در استان هستند.

کد خبر: ۸٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha