۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
بنیاد برکت تلاش‌های خوبی در زمینه تولید واکسن کرونا داشته است/ ضرورت تکیه بر توان داخلی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

بنیاد برکت تلاش‌های خوبی در زمینه تولید واکسن کرونا داشته است/ ضرورت تکیه بر توان داخلی

بابل- جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: شرکت‌های داخلی از جمله بنیاد برکت در زمینه تولید واکسن کارهای خوبی انجام دادند و باید به توان داخلی تکیه کرد.

سید فرزاد جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نمی توان به کشورهای خارجی در زمینه تولید واکسن امید داشت، تکیه بر توان داخلی در این بخش را لازم و ضروری دانست.

وی افزود: چند شرکت داخلی از جمله بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل تلاش های خوبی برای تولید واکسن داشته اند و باید به شرکت های داخلی در این بخش بها داد و توجه کرد.

وی اظهار داشت: پنج شرکت داخلی در حال فعالیت چشمگیری هستند تا بهترین واکسن های جهان را تولید می کنند و با توجه به سابقه ۱۰۰ ساله انستیتو پاستور، بنیاد برکت و یا وزارت دفاع می توان به تولید واکسن بومی و ایرانی دلگرم بود.

جلالی یادآور شد: تولید واکسن مقابله با کرونا زمان بر بوده و با این حال شرکت های داخلی در حال تولید و عرضه واکسن مقابله با کرونا هستند و تاکنون توفیق های خوبی در این بخش داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به واردات حدود ۸۰۰ هزار دوز واکسن به کشور گفت: تاکنون بسیاری از فعالان بهداشت و درمان، پاکبانان و افراد پرمخاطره واکسینه شدند.

کد خبر: ۸۱٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha