۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای به مازندران تخصیص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:

یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای به مازندران تخصیص یافت

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، مجموع اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته به دستگاه‌های اجرایی را در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نامگداری سال قبل به جهش تولید و تحلیلی از شاخص ها و محورهای مختلف در استان گفت: در حوزه کشاورزی و صنعت، کشاورزی بین بخش های مختلف دارای بالاترین مزیت است و ۲.۵ مزیت نسبی استان طی سال قبل در بخش کشاورزی، شیلات و جنگلداری بوده و بخش خدمات و صنعت دیگر مزیت ها را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: براین اساس برنامه جهش تولید با کمک معاون اقتصادی استانداری و دستگاه های دیگر تنظیم شد و بااصلاح اعداد و ارقام می توان، با پشتیبانی ها موانع تولید را در سال جاری رفع کنیم.

غلامی راد یادآور شد: در این راستا پروژه های متعددی تعریف ودر سفر دکتر نوبخت تفاهمنامه ای با استانداری امضاء شد که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات تامین شود و رقمی حدود ۸.۵ میلیارد تومان سهم ملی و استانی تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تصریح کرد: در حوزه اعتبارات براساس نظام درآمد و هزینه، به دلیل تحریم ها و کرونا تصور نمی کردیم بتوانیم درآمد ۲۳ هزار میلیارد ریالی را تامین کنیم ولی خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته درامدها ۱۱۷ درصد تحقق یافته است.

وی با اظهار اینکه میزان وصول و دریافتی ها نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۲ درصد رشد داشته است، افزود: همچنین در بخش اعتبارات هزینه ای برای تامین حقوق پرسنل وانجام فعالیت های دستگاه های اجرایی با توجه به شرایط خاص، ابلاغ اول اعتبار هزینه ای ۷۰۵ میلیارد تومان بوده است.

غلامی راد یادآور شد: همچنین ۵۲ میلیارد تومان از طریق فروش اموال مازاد و ۳۴ میلیارد تومان برای مطالبات پاداش بازنشستگان تامین شد و در مجموع هزار میلیارد تومان برای دستگاه های اجرایی استان تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: سال گذشته از نظر تامین اعتبارات هزینه ای جزو بهترین سال ها بوده است و ۱۰۰ درصد حقوق و مزایای و حق الزحمه های پرسنل، مانده مرخصی کارکنان، هزینه های خودروهای استیجاری و غیره تامین شده است.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات عمرانی استانی ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد که از این میزان چهار هزار میلیارد ریال تخصیص نقدی بوده و در مجموع ۵۵ درصد اعتبارات شامل هشت هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

کد خبر: ۸۱٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha