۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
ظرفیت مغفول معادن در لرستان/ فرآوری جایگزین خام‌فروشی ‌شود
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس:

ظرفیت مغفول معادن در لرستان/ فرآوری جایگزین خام‌فروشی ‌شود

لرستان- ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: خام‌فروشی بزرگترین ظلمی است که در حوزه معدن به لرستان شده که تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه‌گذار، موجبات فرآوری را در همین استان فراهم کنیم.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: استان لرستان در بحث ذخایر معدنی، سرمایه‌ای کم نظیر در اختیار دارد به طوری‌که حدود سه تا چهار درصد سنگهای تزیینی دنیا را دارد که این فرصت خوبی برای اشتغال و شکوفایی استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت معادن در لرستان به طور جدی استفاده نشده است، افزود: دومین مشکل ما در حوزه معادن، خام فروشی و عدم فرآوری است؛ به هر حال قیمت سنگ خام، سودآور نیست و یک مشکل دیگر این است که این سنگ‌ها برای فرآوری باید از استان خارج شوند و دوباره به استان برگردند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در واقع ما دو بار متضرر می‌شویم، نخست بابت اینکه سودی حاصل نکرده‌ایم و دوم اینکه باید وجه اضافی پرداخت کنیم تا سنگ خودمان را به ما بفروشند و این ظلم به لرستان است.

وی تصریح کرد: فرآوری سنگ لرستان هم در بحث معرفی استان و هم برای حل مشکل اشتغال، بسیار موثر و کارآمد است و ارزش افزوده‌ای که این کارگاه‌ها می‌توانند داشته باشند چه بابت اشتغالزایی و چه در بحث مالیاتی که پرداخت می‌کنند، همه اینها می‌تواند کمک زیادی به استان کند ولی تاکنون یک عزم جدی برای این کار نبوده است.

ویسکرمی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌ این مسئله را به یک نقطه مناسب برسانیم؛ امیدواریم در آینده نزدیک به این حیطه وارد شویم و کارهای موثری انجام دهیم؛ این یک کار مردمی است و نیاز به جذب سرمایه‌گذار دارد که تاکنون افرادی در بحث فرآوری ورود پیدا کرده‌اند و تلاش شده که وام‌های کم‌بهره در اختیار آنها قرار بگیرد که برخی از آنها نیز در آستانه به نتیجه رسیدن است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: بهترین راه این است که بخش خصوصی وارد کار شود چون انگیزه کافی را برای توسعه و ادامه کار دارد ولی دولت و وزارت صمت هم باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اعطای تسهیلات کم‌بهره از آنها حمایت کند تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم به نحو احسن بهره ببریم.

کد خبر: ۸۱٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha