۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مدیریت توزیع در بازار ضعیف است/ انبارهای تولید روغن در نهاوند تکمیل است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

مدیریت توزیع در بازار ضعیف است/ انبارهای تولید روغن در نهاوند تکمیل است

همدان - فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مدیریت توزیع در بازار ضعیف است، گفت: در حالی مردم مشکل دریافت روغن در فروشگاه ها را دارند که انبارهای تولید روغن در نهاوند تکمیل است.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار که در حاشیه بازدید از کارخانه روغن نگین نهاوند انجام شد؛ گفت: مدیریت توزیع در بازار وجود ندارد چراکه در اینجا انبار های روغن پر است و تولید کافی است اما مردم مشکل دریافت روغن در فروشگاه ها را دارند.

وی با بیان اینکه توجه به توانمندی های درونی توصیه مؤکد مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در حالی حدود  ۶ هزار تن کنجاله انبار شده که مشکلاتی در بازار مرغ و تخم مرغ به وجود آمده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه روغن نگین نهاوند توانایی تامین نیازهای کامل استان همدان را دارد؛ گفت: مسئولین استان همدان باید به توانمندی های درونی توجه داشته باشند چرا که همیشه توصیه مؤکد رهبری بوده است.

وی با یاداوری اینکه اشتغال زایی این مجموعه تا یک هزار و ۵۰۰ نفر است اما با  ۲۵۰ نفر فعالیت می کند در حالی که این ظرفیت امکان افزایش دارد؛ افزود: در بحث مواد خام پتروشیمی نیز باید پشتیبانی درستی انجام شود که اکنون وجود ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مجتمع هم توان تولید روغن و هم تامین کنجاله را دارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین استان همدان باید به توانمندی های درونی توجه داشته باشند و این توانمندی ها را ببینید و در راستای رفع موانع تولید بشتابند.

فلاحی همچنین از دستور وزیر نفت برای تامین خوراک پتروشیمی هگمتانه خبر داد و اظهار کرد: با همراهی سرمایه گذار پتروشیمی هگمتانه، در دیدار با وزیر نفت مشکلات اساسی مرتبط با این واحد تولیدی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در نهایت با توجه به مشکلات پیش آمده و احتمال تعطیلی این مجتمع دستور تامین خوراک پتروشیمی صادر شد گفت: پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان به شمار می‌رود که محصولات کم‌نظیری به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ظرفیت سالانه این مجموعه تولیدی را ۷۰ هزار تن محصول عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه با صرف مبلغ ۳۸ میلیون یورو، مشارکت بخش خصوصی، بخش دولتی و سهامدار خارجی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه سالانه ۴۵ هزار تن تولید خواهد داشت که به طور مستقیم برای ۲۵۰ نفر و غیرمستقیم برای دو هزار نفر اشتغالزایی کرده است؛ گفت: این پروژه نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی با درجه پزشکی به شمار می‌رود.

کد خبر: ۸۱٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha