۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
احتمال افزایش قیمت شیائومی به دلیل بحران جهانی کمبود چیپ

احتمال افزایش قیمت شیائومی به دلیل بحران جهانی کمبود چیپ

طبق آخرین اخبار وانگ شیانگ یکی از مدیران ارشد شرکت شیائومی  اعلام کرده است : «  به دلیل کمبود تراشه‌های موجود در بازار جهانی، گوشی‌های این شرکت ممکن است در آینده با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.»

گروه فناوری ارتباطات؛ بازار - یکی از بحران هایی که این روزها بسیاری  از شرکت‌های سازنده گوشی‌ در سراسر جهان با آن مواجه هستند کمبود تراشه  است. بحران کمبود چیپ، برای تمام محصولات از جمله گوشی‌های موبایل، رایانه‌ها، کنسول‌های بازی و حتی اتومبیل‌ها عنوان می‌شود و حتی تهیه کنسول‌هایی مانند پلی استیشن ۵ یا پردازنده‌های گرافیکی جدید بنا به این مشکل بسیار دشوار شده است. ظاهرا این موضوع بازار موبایل را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و قرار است روی قیمت گوشی ها نیز اثر گذار باشد.

گوشی‌های شیائومی علی رغم عدم حضور در بازار ایالات متحده، با وجود اینکه از برخی ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار بزرگ سایر شرکت‌ها از جمله سامسونگ بهره می‌برند و همچنین به دلیل قیمت مناسب، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. البته قیمت این گوشی‌ها در طول سال‌ها افزایش پیدا کرده اما گوشی‌های سری «می» و «ردمی» بطور قابل توجهی همچنان از سایر همتایان خود ارزان‌تر هستند. با این وجود قیمت مناسب این گوشی‌ها ممکن است برای همیشه ماندگار نباشد و به دلیل کمبود جهانی تراشه گوشی‌های شیائومی در ادامه افزایش قیمت داشته باشند.

وانگ شیانگی کی از مدیران ارشد شیائومی در جلسه مربوط به درآمد سه ماهه چهارم شرکت خود اعلام کرده است: «به دلیل کمبود تراشه‌های موردنیاز، ممکن است گوشی‌های تولید شده توسط آن‌ها با افزایش هزینه‌های تولید روبرو شود و این احتمال وجود دارد که افزایش هزینه تولید در آینده منجر به افزایش قیمت چندین گوشی شود.»

او همچنین تاکید کرد: « همچنان به دنبال راه‌هایی برای بهینه‌سازی فرآیندهای مربوط به تولید خود هستیم تا محصولات خود را با قیمت‌های رقابتی عرضه کنیم.»

او با عنوان اینکه ما همچنان به بهینه‌سازی‌ هزینه‌های سخت‌افزاری محصولات خود ادامه خواهیم داد افزود: « صادقانه بگویم، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بهترین قیمت ممکن را به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم اما گاهی اوقات، ممکن است مجبور شویم بخشی از افزایش هزینه‌های تولید در موارد مختلف را به مصرف‌کنندگان منتقل کنیم.»

کد خبر: ۸۰٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha