۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
۵۰ آمریکایی بیش از حدود نیمی از مردم آمریکا ثروت دارند
سناتور آمریکایی:

۵۰ آمریکایی بیش از حدود نیمی از مردم آمریکا ثروت دارند

سندرز، سناتور دموکرات تصریح کرد این سطح از حرص و طمع و نابرابری در آمریکا نه تنها غیراخلاقی است، بلکه پایدار نخواهد ماند.

به گزارش بازار، سناتور برنی سندرز در حساب توئیتری خود نوشت: دارایی ۵۰ ثروتمند اول امریکا، امروز بیشتر از ثروت حدود نیمی از مردم آمریکا است. بگذارید این را تکرار کنم، چون این بیش از حد غیر قابل باور است که ۵۰ فرد ثروتمند این کشور ثروتی بیشتر از حدود ۱۶۵ میلیون آمریکایی دارند. این یک زشتی اخلاقی است. چندی پیش برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا ضمن انتقاد از ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تکنولوژی اکتشافات فضایی (SpaceX)، از وی خواست تا به جای محقق کردن ایده سفر به فضا بر کره زمین تمرکز کند و به فکر محو کردن پدیده مردم بی‌خانمان و کودکان گرسنه ساکنِ آمریکا باشد.

ایلان ماسک که بر مبنای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ با دارایی خالص ۱۷۴ میلیارد دلاری دومین ثروتمند جهان است، با انتشار پیامی توییتری از تلاش خود برای جمع‌آوری منابع مالی لازم برای فراهم کردن شرایط زندگی بشر در چند سیاره مختلف و کشف رازهای پنهان در ستارگان خبر داده بود. در واکنش به این پیام ایلان ماسک، برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای حزب دموکرات آمریکا در صفحه رسمی توییتر خود، ایده سفر فضایی را هیجان‌انگیز توصیف کرد، ولی تاکید کرد که در حال حاضر باید روی کره زمین تمرکز کنیم و با ایجاد یک سیستم مالیاتی پیشرو، پدیده کودکان گرسنه، مردم بی‌خانمان و آمریکایی‌ها محروم از خدمات بهداشتی را محو کنیم.

سندرز در ادامه نوشت که سطح نابرابری در آمریکا ناپسند است و تهدیدی برای دموکراسی این کشور محسوب می‌شود. برنی سندرز از ثروت بالای جف بزوس، مدیرعامل آمازون و صاحب ثروت ۱۸۱ میلیارد دلاری و ایلان ماسک نیز انتقاد کرد و ثروت این دو نفر را بیشتر از چهار دهک درآمدی پایین جامعه آمریکا برآورد کرد. سناتور دموکرات همچنین تصریح کرد که این سطح از حرص و طمع و نابرابری نه تنها غیراخلاقی است بلکه پایدار نخواهد ماند. ایلان ماسک اعلام کرده است که ثروت خود را برای توسعه زندگی بشر در فضا به کار خواهد گرفت و قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ یک میلیون انسان را در مریخ مستقر کند. وی تاکید دارد که نخستین انسان‌ها در سال ۲۰۲۶ راهی سیاره بهرام خواهند شد و زندگی و کسب و کار خود را در آنجا آغاز خواهند کرد.

کد خبر: ۸۰٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha