۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
تامین آب و برق پایدار صنایع، مهمترین اولویت وزارت نیرو
وزیر نیرو عنوان کرد

تامین آب و برق پایدار صنایع، مهمترین اولویت وزارت نیرو

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: اصلی‌ترین وظیفه وزارت نیرو در موضوع پشتیبانی از تولید به مفهوم عام، عرضه مستمر آب و برق کافی و مطمئن به واحدهای تولیدی است.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در حاشیه نشست هیئت دولت در گفتگو با رسانه ملی افزود: به لحاظ مسئولیتی که وزارت نیرو در تامین و عرضه آب و برق دارد، برای پشتیبانی از تولید تلاش می‌کنیم آب و برق واحدهای تولیدی را تامین و عرضه کنیم.

وی افزود: صنایع جانبی که وظیفه شان فراهم کردن تجهیزات برای تامین و تولید آب و برق است نیز نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند و برای گشایش در این بخش، با توجه به احکام خوبی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ قید شده است تلاش می‌کنیم گشایش چشمگیری در پرداخت مطالبات تولید کنندگان بخش خصوصی صنعت آب و برق بوجود آید.

وزیر نیرو افزود: امسال، حتما از ظرفیت‌های مسئولیتی که این وزارتخانه در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای همسایه از قبیل عراق، افغانستان، ارمنستان و همچنین قطر و روسیه دارد نیز استفاده خواهیم کرد تا مبادلات تجاری بین ایران و این کشورها سهل‌تر انجام شود.

وی مهمترین مانع ساختاری پیش روی تولید را سازوکارهای اداری دانست و گفت: باید امسال برنامه ریزی وسیعی داشته باشیم تا ساختارهای اداری از این حالت به شدت متمرکز و بخشی شده فاصله بگیرند و از این طریق گشایش چشمگیری در به کارگیری همه ظرفیت‌های کشور داشته باشیم.

اردکانیان همچنین ادامه پویش الف - ب ایران  را در سال جاری از برنامه‌های مهم و اصلی وزارت نیرو دانست و تاکید کرد: این پویش از هفته آینده تا آخرین روز خدمت ما در دولت ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۸۰٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha