۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی از برنامه این وزارت برای برگزاری نشست‌های بیشتر با تولیدکنندگان به منظور شناسایی و رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه) از دو واحد تولیدی که نمادی از تولید پروتئین هستند بازدید کردیم که یکی از آنها واحد مرغ تخم‌گذاری است که از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند و به صورت پیوسته تولید تخم‌مرغ خوبی دارد.

وی با بیان این که این واحد تولید تخم‌مرغ در زمان افرایش قیمت به تنظیم بازار استان تهران کمک بسیاری کرد،   افزود: در این واحد تولیدی، ۱۵۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در یک سالن قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بازدید از واحد تولید شیر و گوشت احسان گفت: این واحد تولیدی دستگاه مجهز و بسیار بزرگی را برای شیردوشی طراحی و نصب کرده و گاوها بدون استرس در دستگاه قرار می‌گیرند که این کار باعث می‌شود حداکثر بهره‌برداری از تولید شیر را داشته باشند.

وی افزود: این گاوداری به طور میانگین، به ازای هر گاو ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم در روز تولید دارد که رکورد بسیار بالایی است و در بسیاری از کشورها و به خصوص اتحادیه اروپا این عدد به ۳۰ تا ۳۵ کیلو گرم می‌رسد.

خاوازی ادامه داد: این واحد گاوداری از واحدهای بسیار پیشرفته کشور است که نزدیک به ۴ هزار رأس دام در آن نگهداری می‌شود و مقرر شد در سال ۱۴۰۰، ما در وزارت جهاد کشاورزی با تولیدکنندگان نشست‌های بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم موانع در مسیر تولید را شناسایی کرده و رفع کنیم و از بخش تولید حمایت کنیم.

کد خبر: ۸۰٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha