۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است
جهانگیری؛

ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است

ری- معاون اول رییس جمهور گفت: ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح فاز دوم توسعه یک واحد تولیدی تخم مرغ و بازدید از یک مجتمع تولید شیر و گوشت در ری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه سالانه بین ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود اظهار داشت: تولیدات گوشت در کشور با رشدخوبی همراه بوده است.

جهانگیری با بیان اینکه ری  به دلیل نزدیکی به تهران می تواند پذیرای بسیاری از صنایع غیرآلاینده و یکی از قطب های توسعه صنعت کشور باشد گفت: با تولیدات بالا و مناسبی که در زمینه گوشت و لبنیات در کشور وجود دارد این موضوع که می گویند گوشت از سفره ها حذف شده صحیح نیست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه دامداری های صنعتی کشور بیش از ۱۱ میلیون تن شیر تولید می کنند، عنوان داشت: سالانه بیش از یک میلیون تن لبنیات به خارج از کشور صادر می شود و مفتخر هستیم که اعلام کنیم دامداری های کشور امروز دارای فناوری بالایی می باشند و ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است.

وی در ادامه افزود: سهم خدمات در تولید ناخالص داخلی در کشور ما ۵۰ درصد است در صورتی که این مورد در کشور های دیگر رقم بالاتری دارند و باید اعلام کنیم که حوزه های  کشاورزی و دامپروری تأمین‌کننده نیازهای اصلی کشور و  امنیت غذایی هستند و تأمین غذای ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران از مهم‌ترین واصلی‌ترین کارها در بخش تولید بوده است که دولت به طور خاص به آن پرداخته است.

جهانگیری با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی باید تلاش کنند مقرراتی وضع نمایند که در راستای حمایت از تولید و رفع موانع باشد.

کد خبر: ۸۰٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha