۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
نباید اجازه دهیم سرمایه ملی در خدمت دلالی قرار گیرد
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نباید اجازه دهیم سرمایه ملی در خدمت دلالی قرار گیرد

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای تحقق شعار سال، موانع باید برطرف شود و نباید اجازه دهیم سرمایه ملی و سرمایه مردم در بانک‌ها و سرمایه در بورس در خدمت دلالی قرار بگیرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به تولید داشتند درباره علت این موضوع افزود: سرمایه گذاری در کشور، افزایش اشتغال، افزایش سرمایه در گردش و کاهش وابستگی به خارج، همه در گرو تولید است که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه داشتند.

وی اضافه کرد: باید بازار سرمایه رونق پیدا کند که این موضوع نیاز به ریل گذاری و مدیریت دارد، کارگاه‌های تولیدی نیز باید به وضعیت قابل قبول برسد و در کل باید روی تولید به ویژه جهش تولید، فکر کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سال ۹۲ در جهت جهش تولید کارهای خوبی انجام شد، اما در مجموع رضایتمندی نداشت یکی از دلایل این موضوع هم این بود که بازار سرمایه در خدمت تولید قرار نگرفت و این سرمایه به بورس راه پیدا کرد همچنین بانک‌ها که باید به عنوان رونق دهنده بازار سرمایه باشند به بورس وارد شدند ضمن اینکه بورس هم در خدمت تولید نبود.

حاجی بابایی افزود: در سال ۱۴۰۰ باید همه توان مجلس، دولت و قوه قضائیه در تولید باشد.

وی با بیان این که باید همه به سمتی حرکت کنند که هرگونه نقدینگی که در کشور وجود دارد در مسیر تولید قرار گیرد، ادامه داد: بازار پولی باید تعریف شود و جایگاه پول کشور ارتقاء یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سال" جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" نباید اجازه دهیم سرمایه ملی و سرمایه مردم در بانک‌ها و بورس در خدمت دلالی قرار گیرد.

حاجی بابایی با تاکید بر این که موانعی که در مسیر تولید قرار دارد باید رفع شود، افزود: توجه نکردن به کار و تولید، کارگاه‌های بخش خصوصی و مشکلات دیگر در راه تولید، باید برطرف شود.

کد خبر: ۸۰٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha