۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
شبکه فاضلاب «گرمه- جاجرم و ایور» در قالب یک طرح مشترک اجرا شود
نماینده مردم خراسان شمالی:

شبکه فاضلاب «گرمه- جاجرم و ایور» در قالب یک طرح مشترک اجرا شود

بجنورد- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس بر اجرای شبکه فاضلاب شهرستان گرمه- جاجرم و ایور در قالب یک طرح مشترک تأکید کرد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار؛ با اشاره به نبود شبکه فاضلاب در شهرستان گرمه- جاجرم، ایور اظهار داشت: شهرستان گرمه_جاجرم، ایور مجموعاً قریب به ۵۰هزار جمعیت دارند که فاقد شبکه فاضلاب هستند که فاضلاب این نقاط در قالب یک طرح مشترک اجرا شود.

وی ادامه داد: بیشتر مشکلات آب مورداستفاده آلو مینا از همین محل قابل تأمین است ضمن این‌که وضعیت آب زیرزمینی را هم می‌تواند از این وضعیت نجات دهد،زیرابه دلیل استفاده آلو مینا از ذخیره سفره‌های آب زیرزمینی باعث از بین رفتن آن می‌شود.

استفاده مناسب از فرصت‌های واحدهای صنعتی
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به واحدهای صنعتی این شهرستان، نیز اظهار داشت: در خصوص واحدهای صنعتی، زنجیره‌های پایین‌دستی آلومینای جاجرم و شمش آلومینیوم می‌تواند  در شهرستان گرمه بیشتر به وجود آید.

وحیدی افزود: شهرک صنعتی بسیار خوبی شکل‌گرفته است که در حال حاضر دو واحد صنعتی آلفا آلومینیوم، واحد منیزیم خوشبختانه فعال هستند که آلفا آلومینیوم از واحدهای دانش‌بنیان بوده و بسیار تولید استراتژیک دارد، تمام محصولات آن برای تمام صنایع حساس کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد و واحد دوم آن نیز واحد منیزیم است که تاکنون نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نبود اتحادیه دامداران
وی در خصوص توزیع نهاده‌های دامی در این شهرستان نیز گفت: به دلیل نبود اتحادیه دامداران، نحوه توزیع نهاده‌های دامی در سال جاری ازجمله مشکلات دامداران شهرستان گرمه بود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: گرانی‌های سرسام‌آور بذر، کود و نهاده‌های دامی همت بانک‌ها را می‌طلبد که بخش‌های تولیدی و زیرساختی   اقتصاد_کشاورزی بیشتر کمک کنند.

کد خبر: ۷۹٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha