۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان پرداخت می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان پرداخت می‌شود

سمنان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: شش هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به ۱۰۷ طرح تولیدی استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت‌الله عسگری ظهر سه‌شنبه در دویستمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه رونق تولید داخلی یکی از رویکردهای مهم دولت در راستای افزایش نرخ اشتغال است، اظهار داشت: ۱۰۷ طرح تولیدی استان سمنان برای دریافت شش هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی بابیان اینکه تاکنون ۸۲ طرح تولیدی در بخش صنعت، معدن و تجارت موفق به دریافت این تسهیلات نشدند، افزود: این در حالی است که ۲۵ طرح تولیدی تسهیلاتی به ارزش یک هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال دریافت کردند و قطعاً این امر نقش مؤثری در رونق اقتصادی استان ایفا می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم رفع مشکلات موجود برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی باقی‌مانده بیان کرد: بانک‌های عامل باید شرایط را برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تسهیل کنند تا اقدامی مؤثر در راستای اهداف توسعه‌ای استان سمنان انجام شود.

عسگری با اشاره به عملکرد مطلوب برخی بانک‌ها خاطرنشان کرد: به این منظور اگر بانکی رقم پرداختی در حوزه تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ نداشته باشد به‌صورت عمومی این اقدام آن‌ها اعلام خواهد شد.

وی بابیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی که موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ می‌شوند باید صادرات خود را نیز در داخل استان سمنان اظهار کنند که این امر ضروری است و از سویی بانک‌ها نیز می‌بایست برای بهبود عملکرد خودشان در حوزه رونق تولید تلاش کافی را داشته باشند.

کد خبر: ۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha