۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
تامین ۱۸ درصدی گوشت قرمز کشور توسط بنیاد برکت/ جلوگیری از خروج ۱۵۰ میلیون دلار ارز
با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی؛

تامین ۱۸ درصدی گوشت قرمز کشور توسط بنیاد برکت/ جلوگیری از خروج ۱۵۰ میلیون دلار ارز

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۳۳ هزار تن شیر از جمله دستاوردهای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام است که با تامین ۱۸ درصد گوشت مورد نیاز کشور، از خروج ۱۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، امیرحسین مدنی اظهار کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور اجرا شده در مناطق محروم و روستایی علاوه بر ایجاد شغل برای ۳۰۰ هزار متقاضی اشتغال، باعث تولید محصولات قابل توجه و فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله پرورش دام سبک و سنگین، طیور، آبزیان، محصولات گلخانه‌ای، قارچ، زنبور عسل، تولید پوشاک و بافت فرش شده است.

مدنی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در رسته پرورش دام سبک و سنگین باعث تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۳۳ هزار تن شیر شده که ۱۹ هزار تن گوشت قرمز و ۱۶۳ هزار تن شیر از این مقدار به عملکرد سال ۹۹ اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه تولید این مقدار گوشت معادل ۱۸ درصد نیاز کشور است و از خروج ۱۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند، افزود: تا پایان سال جاری چهار هزار و ۳۷۲ تن گوشت سفید از مشاغل خرد و خانگی در عرصه پرورش طیور حاصل شده است. در همین مدت، سه هزار و ۷۱۷ تن گوشت سفید آبزیان نیز به وسیله کارآفرینان بنیاد برکت تولید و به بازار عرضه شده است.

طرح های اشتغالزایی در حوزه‌های کشاورزی، اجتماع محور و تولید پوشاک
مدنی با اشاره به راه‌اندازی بیش از دو هزار طرح اشتغال‌زایی برکت در حوزه کشاورزی اظهار کرد: راه‌اندازی این تعداد طرح، تولید سه هزار و ۱۶۵ تن محصولات گلخانه‌ای و و پرورش سه هزار و ۳۷۲ تن قارچ را به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، دو هزار و ۳۰۵ طرح اجتماع‌محور این بنیاد در حوزه پرورش زنبور عسل باعث تولید دو هزار و ۶۲۴ تن عسل شده است که یک‌هزار و ۴۸۰ تن آن مربوط به مشاغل راه‌اندازی شده در سال ۹۹ می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده بنیاد برکت در حوزه تولید پوشاک افزود: اقدام به راه‌اندازی شش هزار و ۲۱۴ طرح اشتغال‌زایی در این حوزه کرده‌ایم که موجبات تولید و دوخت شش میلیون و ۴۲۷ هزار دست لباس را در پی داشته است. از این تعداد، چهار میلیون و ۳۴۶ هزار لباس در سال ۹۹ دوخته شده است.

مدنی یادآور شد: کارآفرینان بنیاد برکت تا به امروز موفق به بافتن ۶۲ هزار و ۳۸۸ مترمربع فرش شده‌اند که ۳۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع آن مربوط به امسال می‌شود. همچنین بنیاد تاکنون دو هزار و ۹۰۷ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در رسته فرش دستباف راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: مشاغل خرد و خانگی بنیاد علاوه بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان مناطق محروم و روستایی کشور، باعث تولید محصولات مختلف در راستای تامین امنیت غذایی، قطع واردات، جلوگیری از خروج ارز از کشور، توسعه اقتصاد و رونق صادرات شده است.

کد خبر: ۷۹٬۵۸۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha