۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی شده
معاون طرح و برنامه وزیر صمت اعلام کرد

معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی شده

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان کرد: با حضور علیرضا رزم‌حسینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه نوینی را در تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در کشور پیاده سازی می کنیم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکتهای برتر در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: جهت‌گیری جدی ما توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش سرمایه گذاری برای آینده مناسب ایران است.

به دنبال بهبود تراز تجاری کشور هستیم
وی تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی را در این راستا از سیاست گذاری ها دانست و گفت: به دنبال بهبود تراز تجاری کشور از طریق جایگزینی واردات، ساخت داخل، ارتقای کیفیت، تنوع محصول و ورود به بازارهای جهانی هستیم.

تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط با شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی
معاون طرح و برنامه وزارت صمت با تأکید بر اهمیت بنگاه های کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگ در کنار هم، اضافه کرد: تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط را با شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دنبال می‌کنیم و این دو حوزه از هم قابل تفکیک نیستند.

تنظیم‌گری بنگاه های کوچک و متوسط با شبکه سازی بنگاه های بزرگ
زرندی، تنظیم‌گری بنگاه های کوچک و متوسط با شبکه سازی بنگاه های بزرگ را یک ضرورت دانست و این موضوع را از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.

وی همچنین با نگاهی به فعالیت دیگر کشورها در حوزه توسعه بنگاه‌های بزرگ، بیان کرد: رتبه بندی واحد ها و بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تولیدی را در کشور اجرا و پیاده سازی می کنیم.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی شده
معاون طرح و برنامه وزارت صمت، افزود: از میان ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، براساس شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

پیشنهاد ۸۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی ۲۳ شرکت
زرندی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری به این ۱۰۰ شرکت معرفی شده است، گفت: ۲۳ شرکت از میان این شرکتها برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام آمادگی نمودند و ۸۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی آنان پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: امروز تفاهم‌نامه های وزارت صمت با ۵ شرکت‌ برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح "اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" با ارزش ۶.۱ میلیارد دلار امضا میشود.

گفتنی است در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران ۵ شرکت امضا کننده حضور داشتند.

کد خبر: ۷۹٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha