۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
حریم قانونی دریا آزادسازی شود
رئیس قوه قضاییه:

حریم قانونی دریا آزادسازی شود

ساری- رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اراضی کشاورزی، ساحلی وباغی سرمایه های کشور به شمار می رود، حفظ حریم قانونی دریا را حق همگانی و عمومی و آزادسازی آن را الزامی دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در نشست با قضات و کارکنان دادگستری مازندران در سالن غدیر با تاکید بر رعایت حفظ حقوق بیت المللی، بر لزوم توجه به رعایت کاربری اراضی در مازندران را ضروری دانست و گفت: حفظ حریم قانونی دریا یک حق عمومی وهمگانی است و کسی نباید به خود اجازه تخلفی در این زمینه را دهد.

وی با عنوان اینکه همه ادارات وسازمان ها باید حریم قانونی دریا را حفظ کنند، از مازندران به عنوان قطب کشاورزی وزراعت یاد کرد و گفت: همچنین مناطقی که برای ایجاد ساختمان های تفریحی وتوریسیتی و یا ارتفاع سازی در استان مناسب است، باید شناسایی شود.

وی اراضی کشاورزی و باغی را از سرمایه های کشور دانست و گفت: باید شرایط را برای متخلفان تغییر کابری وزمینخواری ناامین کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه موافق ایجاد مجتمع قضایی متمرکز برای رسیدگی به جرایم مناطق طبیعی، کشاورزی و تغییر کاربری ها در استان هستیم، افزود: ایجاد این مجتمع سبب جلوگیری از زمینخواری و تجاوز به عرصه های طبیعی می شود.

وی تاکید کرد همه مدیران باید حس مبارزه با فساد داشته باشند و سمت وسوی مبارزه با فساد در ادارات وجود داشته باشد.

کد خبر: ۷۹٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha