۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
دولت در موضوع مالیات سال ۹۹ کمک کند/ «کرونا» گریبانگیر اقتصاد کشور
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آبادان:

دولت در موضوع مالیات سال ۹۹ کمک کند/ «کرونا» گریبانگیر اقتصاد کشور

آبادان – عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: دولت در موضوع مالیات سال ۹۹ نگاه خاصی به مالیات سال ۹۸ کسبه داشته باشد و همچنین بانک‌ها جهت اخذ دیون و مطالبات خود، تخفیف جرائم و سود بانکی ارائه بدهند.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کرونا ویروس در حوزه سلامت است و می‌توانیم به منظور جلوگیری این بیماری راه پیشگیری را در نظر بگیریم زیرا تاثیر زیادی در حوزه اقتصاد گذاشته است.

وی کل جهان را تحت تاثیر کرونا ویروس عنوان کرد و افزود: شاهد آن هستیم که موضوع کرونا به کشورهای صنعتی دنیا سرایت کرده و تراز مالی آنها افت کرده است؛ قیمت نفت سیر نزولی داشته و بورس افت کرده است. قطعا کشور ما در این خصوص سهمی داشته تا جایی که تاثیر منفی در بخش اقتصاد را شاهد هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان جلوگیری دولت از واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید داخل را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: صنایع داخلی ما ضربه دیده‌اند و با جلوگیری از واردات بی رویه، روند تولیدات عادی می‌شود. در حال حاضر مشکل تولید نداریم بلکه مشکل فروش داریم.

رکود کسب و کار

خیاط زاده استمهال به کسب و کارها در پرداخت دیون بانک‌ها توسط دولت را به عنوان یک درخواست مطرح کرد و گفت: امروز همه کسب و کارها تحت تاثیر منفی قرار گرفته‌اند؛ کرونا حتی بر روی کسب و کارهای محلی همچون سالن‌های غذاخوری تاثیر منفی گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در موضوع مالیات برای سال ۹۹ باید کمک کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم همه کسبه به امید یک نوروز خوب برای کسب و کار خود بودند اما در حال حاضر یک سونامی گریبانگیر کشور شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان جلوگیری از صادرات وسایل حوزه سلامت را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: باید بتوانیم کشور خودمان را از وسایل بهداشتی بی نیاز کنیم؛ باید در موضوع سلامت نگاه‌ها بیشتر شود. مردم مورد تهدید سلامت هستند ولی از نظرمالی نباید تهدید شوند.

نقش مهم دولت

خیاط زاده با بیان اینکه باید بروکراسی اداری همچون کاغذبازی‌ها و قوانین یومیه برای تولیدکنندگان رفع شود، توضیح داد: دولت باید کمک کند تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این شرایط حساس فعالیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی احتکار کالا از سوی برخی افراد سودجو در شرایط فعلی را باعث کاهش عرضه و افزایش تقاضا برشمرد و گفت: وقتی عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشد، کالا قیمت بیشتری را پیدا خواهد کرد؛ در حال حاضر بازار در شرایط عادی قرار دارد و برخی موضوعات داخلی است که دولت باید بخش نظارتی را بر روی توزیع کالاهای خاص همچون کالاهای سلامت بیشتر متمرکز کند زیرا تولید به شکل عادی در حال انجام است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با بیان اینکه دولت باید نگاهی ویژه در این ایام، مخصوصا ایام نوروزی داشته باشد، اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مردم کالای مورد نیاز خود را مانند شرایط عادی خریداری کنند.

کد خبر: ۷٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      0 0
      کشور با وجود مدیران کار بلد میتونه از بحرانهای اقتصادی عبور کنه