۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
۶۳ درصد عشایر به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند
رئیس سازمان امور عشایر:

۶۳ درصد عشایر به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند

بوشهر- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۶۳ درصد عشایر کشور به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، شاهپور علایی‌مقدم ظهر یکشنبه در نشست شورای عشایری استان بوشهر اظهار داشت: ۲۴۶ هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۲۲ میلیون راس دام دارند و سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن شیر توسط عشایر خبر داد و اضافه کرد: ۴۰ درصد فرش صادراتی و ۳۵ درصد صنایع دستی توسط عشایر تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ میلیون هکتار از مجموع ۸۴ میلیون هکتار مراتع کشور در اختیار عشایر است ادامه داد: آب یکی از مشکلات مهم و حساس عشایر است که ۳۸۸ میلیارد تومان برای بهبود وضعیت آب مناطق عشایری هزینه شده است.

علایی‌مقدم میزان دسترسی عشایر به آب آشامیدنی سالم را ۶۳ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت راه‌های عشایری نیز تلاش خوبی صورت گرفته و اکنون ۶۶ هزار کیلومتر ایل‌ راه عشایری در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر نفر از عشایر نیاز ۱۶ نفر در کشور به گوشت قرمز را تامین می‌کند افزود: ۳۵ درصد دام سبک کشور در اختیار عشایر قرار دارد و نقش مهمی در تامین گوشت دارند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به پرداخت ۲۰ میلیارد تومان یارانه حمل آب و آرد ویژه عشایری ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انرژی خورشیدی در مناطق عشایری کشور توزیع شد.

کد خبر: ۷۹٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha