۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
خشم شهروندان عربستانی از افزایش بهای بنزین

خشم شهروندان عربستانی از افزایش بهای بنزین

از آغاز سال گذشته تا امروز شهروندان سعودی با بدترین موج گرانی در تاریخ عربستان و همچنین اقدامات سخت ریاضتی مواجه شده اند.

به گزارش بازار، افزایش بهای بنزین در عربستان سعودی باعث تشدید خشم و نارضایتی مردم این کشور شده است.

در ادامه اصلاحات ترسناک محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این کشور که منجر به افزایش فقر و بیکاری در کشور شده است، شرکت آرامکو از افزایش بهای بنزین در مارس جاری خبر داد.

با اعلام این تصمیم؛ نارضایتی مردمی در عربستان افزایش یافت خصوصا اینکه افزایش بهای سوخت متعاقبا باعث افزایش بهای کالاها و گرانی در این کشور شد.

شهروندان سعودی در شبکه‌های اجتماعی مراتب مخالفت خود را با افزایش بهای بنزین اعلام کردند و گفتند این اقدام در کنار مالیات سنگینی که بر مردم اعمال می‌شود نه تنها باعث ایجاد اقتصاد قوی در عربستان نخواهد شد بلکه مشکلات در این کشور را افزایش خواهد داد و همین مسئله باعث افزایش خشم و نارضایتی مردمی شده است بطوریکه کاربران سعودی با راه انداختن هشتک # بهای بنزین، مراتب نارضایتی خود را از این تصمیم اعلام کردند و خواستار کاهش بهای سوخت و بهبود وضع وخیم معیشتی در این کشور شدند خصوصا اینکه از آغاز سال گذشته تا امروز شهروندان سعودی با بدترین موج گرانی در تاریخ عربستان و همچنین اقدامات سخت ریاضتی مواجه شده اند.

نه فقط آمار و ارقام منتشره بیانگر شکست سیاست‌های مالی و اقتصادی عربستان در چارچوب برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ است بلکه نارضایتی روزانه شهروندان سعودی و شکایت‌های پی در پی آن‌ها از افزایش نرخ بیکاری و همچنین افزایش جنون آمیز بهای کالاها بیانگر شکست این سیاست هاست و همین مسائل باعث شده است کاربران در شبکه‌های اجتماعی به طرح موضوعات اجتماعی و اقتصادی بپردازند و خشم و نارضایتی خود را از سیاست‌های عربستان و اقدامات ریاضتی این کشور پس از خسارات وارده به کشور در نتیجه فروش نفت و همچنین تجاوزگری‌های عربستان به یمن اعلام کنند.

کد خبر: ۷۹٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha