۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
بنگاهداری بانکها خاتمه می یابد/ ضرب العجل رفع مشکلات نساجی
رئیس سازمان بازرسی کشور:

بنگاهداری بانکها خاتمه می یابد/ ضرب العجل رفع مشکلات نساجی

ساری- رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: ظرف مدت سه سال آینده بانک ها باید به بنگاهداری خود خاتمه دهند و واحدهای تحت تملک را واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسن درویشیان بعدازظهر یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی مازندران در اتاق بازرگانی استان با تاکید براینکه برای حل مشکلات باید نگاه به درون داشت، افزود: هیچ مشکل غیرقابل حل و درب بسته شده ای در کشور وجود ندارد که قابل رفع نباشد.

وی با عنوان اینکه بسیاری از مشکلات و موانع فراروی تولید خودساخته است، تاکید کرد: برای حل مشکلات باید نگاه و باور «ما می توانیم» داشت زیرا کسی جز خودمان نمی تواند مشکلات را حل کند.

حجت الاسلام درویشیان به رویکرد اساسی قوه قضاییه برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری سالم اشاره و اضافه کرد: بسیاری از گره های موجود فراروی تولید دست و پاگیر بوده از این‌رو کارگروه مشترک اقتصادی بین سازمان بازرسی و کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکلات تولید تشکیل شده است.

رئیس سازمان بازرسی کشور مالیات، تامین اجتماعی، بانک ها را از جمله موانع فراروی تولید بیان کرد و با تاکید بر اینکه بانک ها حق بنگاهداری و تملک واحدهای تولیدی را ندارند، تصریح کرد: در صورت تملک، واحدهای تولیدی نباید غیرفعال شوند.

وی با عنوان اینکه بانک ها متولی خوبی برای تولید نیستند، تصریح کرد: ظرف سه سال بانک ها باید به بنگاهداری خود پابان دهند و تمامی واحدهای وابسته را واگذار کنند.

رئیس سازمان بازرسی کشور درباره مشکلات فراروی کارخانه نساجی مازندران نیز گفت: طبق ضرب العجل صادر شده توسط رئیس قوه قضاییه، مشکلات این واحد باید ظرف مدت دو ماه و نیم آینده رفع شود.

حجت الاسلام درویشیان صادرات از مسائل مهم برشمرد و گفت: با توجه به وجود رقبای سرسخت، صیانت از بازارهای صادراتی کار بسیار مهمی است و نباید به راحتی آن را از دست داد.

رئیس سازمان بازرسی کشور حمایت از مدیران سالم وریسک پذیر را از رویکردهای قوه قضایی برشمرد و رفع مشکلات واحدهای تولیدی ورشکسته را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

کد خبر: ۷۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha