۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی موجب سردرگمی کشاورزان شده است
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی موجب سردرگمی کشاورزان شده است

ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به جلوگیری از صادرات مازاد محصولات کشاورزی و اختلاف نظر بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی، گفت: جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی موجب سردرگمی و آسیب به کشاورزان شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدسلمان ذاکر در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به استناد اصل ۴۰ قانون اساسی در اخطاری به مسئولین کشور، گفت: رئیس جمهور باید موضوع جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی و آسیب وارد شده به کشاورزان را پیگیری کند. متاسفانه با صدور بخشنامه های روزانه وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی دچار سردرگمی شدند و با مازاد محصولات کشاورزی به خصوص میوه سیب مواجه هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: هزاران تن میوه وارد مرزها شده اما بخشنامه آمده که صادرات میوه محدود شد از سوی دیگر اعلام شده که بخشی از این مازاد میوه سیب به تهران ارسال شود اما میادین میوه و تره بار معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه تجار، مسئولین اتاق بازرگانی و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت سردرگم هستند، تصریح کرد: دولت باید جلوی دلالان و واسطه بازی ها را بگیرد و کمیسیون های اقتصادی و کشاورزی مجلس به این موضوع ورود پیدا کنند.

نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده، گفت: میوه سیب در استان آذربایجان دست باغداران باقی مانده، بخشی از محصولات باغی نیز در کشت صنعت مغان باقی مانده است، سیب سمیرم نیز به همین مشکل دچار شده است، از سوی دیگر باغداران دغدغه خرید محصولات باغی را دارند لذا با توجه به تذکر مقام معظم رهبری به مسئولان ستاد تنظیم بازار دولت باید احساس مسئولیت و این مشکل را پیگیری کند.

کد خبر: ۷۹٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha