۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
امضای توافقنامه احداث خط ریلی شلمچه - بصره| تسهیل تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر میان ایران و عراق
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

امضای توافقنامه احداث خط ریلی شلمچه - بصره| تسهیل تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر میان ایران و عراق

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقنامه احداث خط ریلی شلمچه - بصره گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ میلیون نفر میان دو کشور برای سفرهای زیارتی، عتبات عالیات و سیاحتی تردد می‌کنند، احداث خط ریلی میان دو کشور، تردد را تسهیل کرده و موجب کاهش هزینه ها می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با اشاره به امضای قرارداد ساخت خط راه ‌آهن شلمچه- بصره گفت: امضای این توافقنامه کار بزرگی برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسل این منطقه بود و بر همین اساس از وزیر راه و شهرسازی و مسئولان این وزارتخانه و همچنین مسئولان عراقی که به لحاظ استراتژیک و اعتقادی قرابت زیادی با ایران دارند، بابت انجام چنین کار عظیمی تشکر می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد خط ریلی شلمچه - بصره، عراق را به کریدورهای جدید صادراتی متصل و موجب تسریع در فرایند حمل بار و مسافر می‌شود؛ افزود: با توجه به تعلقات عظیمی که میان دو کشور ایران و عراق جود دارد، اتصال چنین خط ریلی جز دغدغه‌های چندین ساله بوده که علی رغم برنامه ریزی‌های قبلی به سرانجام مطلوب نرسیده بود. با پیگیری های صورت گرفته هفته گذشته به همراه وزیر راه و شهرسازی به کشور عراق رفتیم و طی جلسه ای با حضور نخست وزیر و وزرای راه و مسکن این کشور تفاهم نامه ای برای احداث خط راه آهن شلمچه بصره امضا کردیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از امضای تفاهم نامه و پیمانکار مربوطه نیز از طرف ایران مشخص شد؛ اصل موضوع توافقنامه و قرارداد میان دو کشور بود که به لطف خدا انجام شده تا آرزوی دیرینه برای احداث چنین پروژه‌ای محقق شود. این خط ریلی طول زیادی نداشته و تنها حدود ۵۰ کیلو متر است اما می‌تواند کار عظیمی برای اتصال دو شهر مرزی خوزستان و بصره باشد که ان شاء الله به زودی روند عملیاتی شدن آن نیز آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ میلیون نفر میان دو کشور برای سفرهای زیارتی، عتبات عالیات و سیاحتی تردد می‌کنند، احداث خطر ریلی میان دو کشور، تردد را تسهیل کرده و موجب کاهش هزینه ها می‌شود.

کد خبر: ۷۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      1 0
      خط ریلی بصره شلمچه انشاالله انشاالله انشاالله زمینه اتصال شمال و ابر کشورهای شرق آسیا از طریق ابران به عراق و غرب آسیا و بالعکس برای صادرات از طریق عراق به این مجموعه عطیم از کشورها متصل می کند !!!! انشاالله انشاالله انشاالله که سریع تر ساخته شود به بهره برداری برسد !!!!!