۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
واکسن کرونای ایرانی و خنثی شدن تحریم های دارویی

واکسن کرونای ایرانی و خنثی شدن تحریم های دارویی

تولید واکسن کرونا ناشی از فکر خلاق، تلاش و توانمندی دانشمندان ایرانی است که در سایه مقاومت دلیرانه توانستند تحریم های دارویی دشمنان را خنثی کرده و این موفقیت ها را کسب کنند.

محمد صالح جوکار، واکسن آنلاین؛ چند دهه است که مشکلات اقتصادی، گریبان کشور را گرفته است؛ مشکلاتی که حاصل نگاه مسئولان اجرایی کشور به دست کشورهای دیگر به ویژه کشورهای غربی بوده است. هر بار به امید گشایش مشکلات به سمت غرب پیش رفته و تولیدکنندگان داخلی را نادیده گرفتند. بارها به بهانه نبود کیفیت و یا بالابودن هزینه تولید داخلی، این مهم نادیده گرفته شد اما در ماه های گذشته بار دیگر تولید داخلی بود که پرچم افتخار را برای کشور بالا برد؛ دانشمندان ایرانی با تحقیق و پژوهش بر روی ویروس کرونا توانستند واکسن ایرانی کرونا را بسازند.

تلاش محققان ایرانی به ساخت واکسن ختم نشد، این واکسن مراحل تست را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و امروز می شنویم که به زودی واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه رسیده و در مرحله اول به اقشار حساس جامعه تزریق می شود. به همین ترتیب برای سایر اقشار جامعه نیز برنامه تزریق واکسن در نظر گرفتند.

تولید واکسن کرونای ایرانی از جمله افتخارات اخیر جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که مقابله با ویروس منحوس کرونا را از مرحله درمان وارد مرحله پیشگیری به وسیله واکسن می کشاند؛ تولید این واکسن تنها ناشی از فکر خلاق، تلاش و توانمندی دانشمندان ایرانی است که در سایه مقاومت دلیرانه توانستند تحریم های دارویی دشمنان را خنثی کرده و این موفقیت ها را کسب کنند.

در شرایطی که این کشورها حتی از فروش داروهای بیماران سرطانی به ایران امتناع می کردند، برخی جریان های وابسته خواستار خرید واکسن از استکبار جهانی بودند اما در نهایت شاهد بودیم که تعدادی از شرکت های دانش بنیان و موسسات مختلف موفق به تولید واکسن کرونای ایرانی شدند. ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از جمله تولیدکنندگان این واکسن به شمار می رود که به زودی واکسن خود را به بازار عرضه می‌کند.

همانگونه که پزشکان در حوزه درمان نهایت تلاش خود را در زمینه سلامت مردم جامعه به کارگرفتند، سازمان ها و نهادهای اجرایی هم در حوزه سلامت فعالیت داشتند. تولید واکسن کرونای ایرانی به دنیا اعلام کرد که اگر ایران در شرایط تحریم هم باشد، فکر، خلاقیت و ابتکار ایرانی تحریم نمی شود و محققان ایرانی در سایه همین تحریم های ظالمانه قادر هستند در زمینه سلامتی دستاوردهای خود را به سایر کشورها انتقال بدهند؛ این روزها اگرچه برخی دست به تخریب دستاورد دانشمندان ایرانی زده اند اما واقعیت چیز دیگری است و کشورهای غربی به ایران به عنوان یک مرکز علمی و تولید کننده واکسن ایرانی نگاه کرده و یکی از مشتریان واکسن کرونای ایرانی شده اند.

برای ما هم بسیار عجیب بود که چرا همزمان با خشم و عصبانیت دشمنان از تولید واکسن در کشور ایران، برخی از جریان ها در خارج که ادعای حمایت از مردم را سر می دهند دست به تخریب این دستاورد دانشمندان ایرانی زدند و عجیب تر این بود که برخی از اقلیت ها نیز در داخل کشور با آنها همراهی کردند.

در دهه پنجم انقلاب اسلامی در عرصه علمی و پزشکی بر اساس نقشه راه کشور، پیشرفت های زیادی برای کشور ثبت شد که دستیابی به سلول های بنیادی، رتبه 9 تولید واکسن و دارو در سطح منطقه و جهان از جمله این موفقیت ها است. دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نمی توانند پیشرفت ایرانی را انکار کنند این در حالی است که ایران با بهره گیری از منابع انسانی متعهد، متخصص و نخبه، درصدد است تا به توان پیشرفت علمی و فناوری نوین خود بیفزاید. مردم نیز به پاس حمایت از کادر درمان و محقق کشور که به طور شبانه روزی و با پذیرش مشقت توانستند چنین دستاوردی را رقم بزنند، از واکسن ایرانی کرونا حمایت کرده و قدر این تلاش ها را خواهند دانست.

کد خبر: ۷۹٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha