۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
سردرگمی دولت افزایش قیمت محصولات در بازار شب عید را رقم زده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

سردرگمی دولت افزایش قیمت محصولات در بازار شب عید را رقم زده است

اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: سردرگمی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تامین نیاز بازار شب عید منجر به بروز شرایط به وجود آمده و افزایش قیمت محصولات شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص دلایل افزایش قیمت برخی محصولات و کالاها در بازار، گفت: باید از رئیس جمهور در خصوص عدم اجرای قانون تمرکز وظایف مصوب مجلس شورای اسلامی و بازگردانی اختیارات حوزه واردات و صادرات محصولات کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت سوال پرسیده شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از میزان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در استان‌های مختلف کشور اطلاع دارد و می‌تواند بازار محصولات از جمله پیاز و سیب زمینی را کنترل کند، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی به خوبی عمل کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بعد از لغو قانون تمرکز وظایف توسط رئیس جمهور در شورای هماهنگی سران قوا در سال ۹۸ شاهد بروز مشکلاتی در بازار محصولات کشاورزی بوده‌ایم، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در فصل برداشت به میزان نیاز بازار شب عید به محصولاتی مانند پرتقال و سیب را خریداری و در سردخانه‌ها نگهداری کند.

اعظمی ساردویی با بیان اینکه سردرگمی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تامین نیاز بازار شب عید منجر به بروز شرایط به وجود آمده و افزایش قیمت محصولات شده است، گفت: به منظور کوچک‌سازی دولت تعدادی از وزارت‌خانه‌ها ادغام شدند، در حال حاضر نباید برخی وزارتخانه‌ها مجددا ایجاد و دولت بزرگ شود.

کد خبر: ۷۹٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha