۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
امضای تفاهم نامه ۳ جانبه صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران و بخش خصوصی
در راستای حمایت از بازار فرش دستباف انجام شد؛

امضای تفاهم نامه ۳ جانبه صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران و بخش خصوصی

تفاهم نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران و بخش خصوصی برای توسعه اشتغال پایدار و حمایت از بازار فرش دستباف ایران امضاء شد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز ملی فرش ایران، این تفاهم نامه با خضور رافع رئیس مرکز ملی فرش و نورالله زاده مدیر عامل صندوق کار افرینی امید و محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امضا شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه این مراسم گفت: فروش اقساطی فرش دستباف از سال ۱۴۰۰ شروع خواهد شد و هر خانواده ایرانی با حمایت صندوق کار افرینی امید با حداکثر دریافت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات می‌توانند فرش دستباف خریداری کنند.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: اگر هر خانواده ایرانی یک فرش دستباف خریداری کند بیش از یک میلیون اشتغال جدید ایجاد می‌شود که این حمایت از تولید داخلی و قالیبافان کشور خواهد بود.

وی با اشاره به این که ۸۰ درصد قالیبافان ساکن روستاها، مناطق محروم و مرزی کشور هستند گفت: خرید داخلی فرش دستباف در سال‌های اخیر کم رنگ شده، فرش دستباف در خانه‌های ایران دیده نمی‌شود و جایگاه قبلی خود را ندارند، امضای تفاهم نامه امروز، موجب می‌شود فرش دستباف به عنوان کالای سرمایه‌ای به مردم هدیه داده شود.

فرح ناز رافع افزود: فرش دارای ارزش افزوده است و با خرید فرش دستباف از جوانان و تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه‌ای را بخش خصوصی تهیه می‌کند که کنسرسیومی از تولیدکننده، فروشنده و صادرکنندگان فرش دستباف تشکیل می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سایتی راه اندازی می‌شود که محصولات تولید شده فرش دستباف در آن به نمایش در می‌آید و فروشگاه‌های واقعی با همان نام در سایت بارگذاری و اسامی فروشگاه‌ها در سامانه مشخص خواهد شد.

رافع افزود: خریداران و متقاضیان فرش دستباف از طرف صندوق کارآفرینی امید حداکثر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند در صورتی که کارمند دولت باشند با داشتن چک کارمندی و در صورتی که کارمند نباشند شرایطی تسهیل خواهد شد تا هر ایرانی بتواند یک فرش دستباف بخرد.

وی گفت: در این تفاهم نامه معاونت توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری نیز در بخش تولید فرش با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی به کمک این هنرصنعت می‌آید.

کد خبر: ۷۹٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha