۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
قطار ملی برآیند تلاش ۱۸ شرکت دانش بنیان بود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

قطار ملی برآیند تلاش ۱۸ شرکت دانش بنیان بود

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با همکاری ۱۸ شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه بزرگ صنعتی کشور در طراحی و ساخت، پروژه قطار ملی به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و بهره برداری از ۲ ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری خط ۶ مترو که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس شورای اسلامی و شهردار تهران برگزار شد افزود: در این پروژه ۸۵ درصد طراحی، ۷۵ درصد ساخت و ۸۸ درصد زیرسیستم‌ها را خودمان انجام دادیم.

معاون رئیس جمهور از برقی سازی قطار مترو خبر داد و با اشاره به دستیابی به فناوری تولید موتور دوچرخ برقی در کشور گفت: می‌توانیم در اجرای این طرح با شهرداری تهران مشارکت کنیم چراکه در کشور تولیدکنندگان خوبی برای این محصول فعال هستند.

وی افزود: در توسعه موتور برقی، دو مشکل داریم که یکی پرداخت تسهیلات لزوما غیر مالی برای استفاده کنندگان از موتور برقی در نقاطی از شهر نظیر محدوده طرح ترافیک است و دیگری جلوگیری از تمدید مهلت تولید و استفاده از موتورهای آلاینده است چرا که تولید کنندگان موتورهای بنزینی هر سال به بهانه‌های مختلف از دولت معافیت‌هایی گرفته و مجوزهای خود را تمدید می‌کنند.

ستاری اضافه کرد: در تولید اتوبوس نیز چند طرح بزرگ و سنگین در همکاری با شهرداری‌های تهران و مشهد داریم و امیدواریم تا خرداد بهره برداری از نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل را در شهر مشهد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرهای آینده جایی هستند که آموزش و فناوری در آن شکل می‌گیرد و نسل جوان کارآفرین در همین فضا رشد می‌کند افزود: بزرگترین مشکل در صنعت که روح محصول است، این است که طراحی را انجام دهیم چراکه وقتی طراحی بومی شود ساخت را می‌توان در خیلی جاها و حتی کشورهای خارجی انجام داد و به تناسب تغییرات را اعمال کرد که خوشبختانه میزان داخلی سازی طراحی داخلی در بخش قطار ملی به ۸۵ درصد رسیده است.

گفتنی است در این مراسم، ۲ ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری در خط ۶ مترو تهران با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و همچنین پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در محل کارخانه واگن سازی تهران به بهره برداری رسید.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد و از حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در میدان امام حسین با خط ۲، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه اتصال خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران می‌رود.

درا ین مراسم همچنین تفاهمنامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و نوسازی ۱۰ هزار تاکسی بین شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

کد خبر: ۷۸٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha