۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
تولید در ایام کرونا حتی یک روز تعطیل نشد| خطر موج جدید کرونا وجود دارد
رییس جمهور:

تولید در ایام کرونا حتی یک روز تعطیل نشد| خطر موج جدید کرونا وجود دارد

حجت الاسلام روحانی، رییس جمهور با بیان اینکه هنوز خطر موج چهارم کرونا منتفی نشده است، گفت: غیر از چند استان که باید مراقبت بیشتری کنند، همه استان ها شرایط خوبی دارند و باید این وضعیت خوب را نگاه داریم. اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می کند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از همه عزیزان کادر درمانی نیروهای مسلح سپاه و بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همه آنهایی که مسئولیت نظارت را در بخش‌های مختلف بر دوش داشتند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم مخصوصاً از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که انصافاً شبانه‌روز پای کار بودند. روزهایی که احساس مشکل کردند با دلسوزی به صحنه آمدند و با مردم سخن گفتند و آنجاهایی که روزهای خوشحالی برای مردم بوده است، از پیکی عبور کردیم و شرایط ما بهتر شده و یا واکسن در اختیار مردم قرار گرفته آن را هم با لبخند برای مردم توضیح دادند.

وی اضافه کرد: می‌دانم چه کار بسیار سختی در طول بیشتر از یک سال داشتیم. از اواخر بهمن سال قبل تا امروز این زحمات باز هم سال آینده هم پیش روی ما است و امیدوارم خداوند کمک کند هر چه زودتر بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: همچنین از وزیر کشور مخصوصاً از زمانی که مسئولیت قرارگاه را به عهده گرفتند و به طور مداوم مسئله را دنبال می‌کردند و کمک کردند، تشکر می کنم.

 روحانی با بیان اینکه همه کادر درمان که واقعاً فداکاری کردند و با جانشان، مهارتشان و تجربه و دانش‌شان، امکانات شان و با جان خودشان از مردم دفاع کردند، گفت: مدافعان خالصانه و مومنانه و ایثارگرانه در این مقطع بسیار حساس ایستادگی کردند. ما معمولا از پزشک و پرستار اسم می‌بریم، ولی مدافعین سلامت دایره‌شان خیلی وسیع‌تر است و از همه آنها تشکر می‌کنیم. به روان پاک آنهایی که در این راه شهید شدند درود می‌فرستیم و آنهایی که مدت‌های مدید دچار بیماری بودند و عافیت پیدا کردند از آنها هم سپاسگزار هستیم که رنج‌ها و سختی‌ها را در این روزهای سخت تحمل کردند.

رییس دولت دوازدهم افزود: از تولیدگران و اصناف هم تشکر می کنم که تولید حتی  یک روز  تعطیل نشد، همه روزها کارخانه‌های بزرگ و عظیم، کارگاه‌های  کوچک که پروتکل‌ها را به‌خوبی مراعات کردند، تعداد مبتلا شده به بیماری در مراکز تولید ما بسیار کم بود. برخی جاها انگشت شمار بود. تعداد فوتی آنقدر کم است و بسیاری از مراکز تولید بزرگ الحمدالله به خاطر همه دقت‌ها و مراعاتی که انجام دادند فوتی نداشتند.

رییس جمهور گفت: اصناف عزیز ما در فشار بودند. روزهایی را ما مخصوصاً سال گذشته در ماه اسفند، فروردین تعطیل کردیم. امسال فضا، فضای بهتری بود و کسب و کار رونق داشت و امیدواریم بعد هم اینچنین باشد. ولی در کل سال، آنها هم مشکلات فراوانی را تحمل کردند و انصافا خوب همراهی و کمک کردند.

روحانی افزود: صدا و سیما هم از جاهایی است که از روز اول پای کار بود، صدا و سیما به خوبی مصوبات را تبیین و خطرات را گوشزد کردند. نکاتی که برای مردم مهم بوده بازگو و بیان و مصاحبه کردند.

وی ادامه داد: صدا و سیما خیلی کار بزرگی انجام داد و کاری که در این یکسال و چند هفته انجام گرفته در ایران و کل دنیا می‌تواند مجموعه ای مدون به عنوان قشه راه برای آینده باشد. اگر در سال‌های آینده با اپیدمی مواجه شدیم می‌توانیم دوباره آن را دسته بندی کنیم. این کارها در بحران کرونام می‌تواند منبعی برای کلاس های درس دانشگاهی باشد. برخی از کارها در این مدت صد درصد و برخی بسیار موفق بوده است و کارهای ارزشمندی است که در این مدت انجام شده است. این کار می تواند به مدلی برای مقابله با بیماری های واگیردار وارد کتابهای درسی شود و مورد توجه برای آینده باشد.

رییس جمهور اضافه کرد: امروز آمار، ارقام و نمودارها در سراسر کشورها و استان ها به جز خوزستان که در سختی و گرفتاری است، هر چند در برخی از قسمت های استان خوب کار کردند و توانستند به نارنجی تبدیل شوند و از آنان هم تشکر می کنیم. باقی استان ها نسبتا خوب و معمول هستند. چند استان باید مراقبت بیشتری کنند اما همه استان ها شرایط خوبی دارند اما این وضعیت خوب را باید نگاه داریم. اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می کند.

رییس جمهور با بیان اینکه خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، گفت: تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید و ایام نوروز روزهای خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می شود.

 وی گفت: در کوی برزن و بازار و دید و بازدید و مسافرت ها هم تحرک بیشتر خواهد شد بنابراین به همان نسبت باید مراقبت ها بالا برود. مسوولان و صدا و سیما باید به مردم بگویند که عید دیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن باشد.

روحانی اضافه کرد: این مناسک و آدابی که در این مدت یکسال تمرین کردیم، حالا عید شد نباید آن را کنار بگذاریم و دوباره در کنار هم جمع شویم و اگر یک نفر آلوده باشد همه آلوده می شوند. هنوز به یک نطه اطمینان بخش نرسیدیم. اگر چند ماه دیگر واکسن ها تزریق شود و نشان دهد که مفید و موثر است، آن زمان می توان بگوییم این مراعات ها مقداری شود خیلی خطر ندارد.

کد خبر: ۷۸٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha