۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
بخش عمده‌ سهام‌ فروخته شده در بورس مربوط به خصولتی‌هاست/ دولت از مالیات شرکت‌های بورسی هم بهره برد
واکنش عضو کمیسیون بودجه به اظهارات وزیر اقتصاد

بخش عمده‌ سهام‌ فروخته شده در بورس مربوط به خصولتی‌هاست/ دولت از مالیات شرکت‌های بورسی هم بهره برد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد درباره برداشت دولت از بازار بورس گفت: بخش عمده‌ای از سهام‌هایی که در فاصله گرانی‌ها در بورس به فروش رفت مربوط به شرکت های دولتی و خصولتی بوده است.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت پیرو گردش منابع حاصل از بازار سرمایه به جیب بخش خصوصی گفت: بنده معتقدم بخش عمده‌ای از سهام‌هایی که در فاصله گرانی‌ها در بورس به فروش رفت مربوط به شرکت های دولتی و خصولتی بوده است و البته بخشی از آن هم مربوط به بخش خصوصی بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با این حال سوء تدبیر دولت در این بوده که در زمینه افزایش سهام شرکت های بورسی و شکل گیری حباب در این بازار را به موقع علاج نکرد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در این شرایط دولت حتی مردم را به صورت جدی برای حضور دربازار سرمایه تشویق و از سوی دیگر عرضه سهام را کاهش داد لذا این مسئله باعث شد تا حباب قیمتی شکل بگیرد و عمدتا مشکلات متعددی برای مردم ایجاد شود.

قادری اظهارداشت: دولت حتی در جریان جذب منابع از بورس، مالیات هایی را از بخش خصوصی حاضر در بورس اخذ کرد و از این بخش هم بی نصیب نماند.

کد خبر: ۷۸٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha