۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
راه اندازی خانه‌های فرش در آسیا و اروپا
رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد

راه اندازی خانه‌های فرش در آسیا و اروپا

رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: توسعه صادرات در عرصه فرش دستباف با راه‌اندازی خانه‌های فرش در پنج کشور آسیایی و اروپایی و همچنین تاسیس پایانه‌های صادراتی دنبال می‌شود.

به گزارش بازار، فرح‌ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران امروز (پنجشنبه) افزود: جمهوری اسلامی ایران نه فقط افزایش صادرات، بلکه هدف اصلی مدیریت جهان در این عرصه را دنبال می‌کند تا از این طریق به فرهنگ‌سازی بپردازد.

وی اظهار داشت: این مهم از طریق حضور در نمایشگاه‌ها و حراج‌های بین‌المللی، بازاریابی، اعزام هیات‌های تجاری و راه‌اندازی خانه‌های فرش دنبال می‌شود.

رافع بیان‌داشت: اکنون در کشورهای چین، امارات، روسیه، ایتالیا و فرانسه به دنبال راه‌اندازی خانه‌های فرش هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه‌داد: علاوه بر آموزش افرادی برای معرفی فرش دستباف ایرانی در این خانه‌ها، دانش‌آموزان نمونه و نفرات برتر المپیادهای فرش نیز به این خانه‌ها اعزام خواهند شد تا به تشریح و بیان طرح‌ها، نقشه‌ها و داستان‌های فرش‌های ایرانی بپردازند.

وی خاطرنشان‌کرد: در همین پیوند، استارتاپ‌هایی به منظور بازاریابی، بازارسازی و خلق ارزش در جامعه هدف شکل گرفته و مدیران متخصص فروش بازاریابی تربیت می‌شوند.

رافع با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای بازار چین، تصریح‌کرد: اکنون همه تم‌ها، نقاشی‌ها و اسطوره‌های این کشور شناسایی شده‌اند تا در این راستا به تولید فرش بپردازیم.

توسعه پایانه‌های صادراتی
وی، به راه‌اندازی نخستین پایانه تخصصی صادرات در استان زنجان به صورت پایلوت و آزمایشی اشاره کرد و گفت: دومین پایانه صادراتی که عنوان دهکده جهانی فرش را نیز با خود یدک خواهد کشید، در محل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و پس از آن سایر پایانه‌های صادراتی در اصفهان، شیراز و آذربایجان شرقی راه‌اندازی خواهند شد.

این مقام مسوول، راه‌اندازی گمرکات تخصصی فرش دستباف، آموزش و توانمندسازی کارشناسان تخصصی در گمرک و از همه مهمتر ایجاد بستر مناسب برای آشتی دادن جوانان با فرش دستباف را دیگر برنامه‌های مهم برای توسعه صادرات در این حوزه برشمرد.

آمار تولید و صادرات فرش دستباف
تا پایان آذرماه امسال ۲ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۹۰۰ تن انواع فرش به مقصد کشورهای مختلف صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (صادرات ۲ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۰۰ تن) ۱۶.۴ درصد افزایش نشان‌می‌دهد.

مطابق آمارها، در ۱۰ ماهه سال ۹۹ بیش از یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع فرش دستباف در کشور تولید شد. این آمار در هم‌سنجی با سال ۹۸ (تولید یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۲۱ متر مربع) رشد ۳۴ درصدی داشته است.

کد خبر: ۷۸٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha