۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
ضرورت تولید داده‌های باکیفیت در حوزه هواشناسی
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

ضرورت تولید داده‌های باکیفیت در حوزه هواشناسی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور این سازمان را از لوازم توسعه و پیشرفت کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه بیستم اسفندماه در پنجاه و ششمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور، پیشکسوتان را دلیل زنده‌بودن و پویایی هر سازمان خواند و دعوت از روسای ادوار سازمان هواشناسی در پنجاه و ششمین نشست شورای مدیران این سازمان را اقدامی شایسته خواند.

وی سازمان هواشناسی را از لوازم توسعه و پیشرفت دانست و افزود: داشتن سازمانی پیشرو در حوزه هواشناسی را از لوازم توسعه می‌دانیم و هر آنچه برای هواشناسی انجام می‌شود را سرمایه‌گذاری برای توسعه باید قلمداد کرد.

اسلامی با بیان اینکه نباید در مسیر توسعه هواشناسی کوتاهی کنیم، تصریح کرد: ممکن است در برهه‌ای از زمان به هواشناسی توجه نشده باشد یا این سازمان مورد غفلت قرار گرفته باشد اما نباید اهتمام تمام مدیران این سازمان از ابتدا تاکنون به فراموشی سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما اکنون در یک جابجایی تراز حرکت می‌کند و ما باید بتوانیم تراز توانمندی، تکنولوژی و توان علمی کشور را ارتقاء دهیم، در جایگاه شایسته‌ای قرار گیریم و فرصت‌ خدمت در مشاغل راس هرم را که مشاغل توسعه یافته‌اند برای ایرانیان فراهم کنیم تا در منطقه و جهان به عنوان یک رفرنس تبدیل شویم.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد، در این مسیر باید به داده‌های باکیفیت و قابل‌ استناد توجه کنیم تا اعتماد مردم و مسئولان را به دنبال داشته باشد.

وی سال ۹۸ را سالی بسیار پرتلاطم از لحاظ شرایط آب و هوایی برای کشور خواند و گفت: به باور کارشناسان این حوزه تلاش‌های سازمان هواشناسی در سال ۹۸ سبب اعتماد دوباره مردم به پیش‌بینی‌های هواشناسی شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با اهتمام به توسعه دانش و کارآمدی هواشناسی و نیز توسعه سرمایه انسانی این حوزه بتوان این سازمان را به سازمانی سرآمد و یکی از افتخارات کشور تبدیل کرد.

کد خبر: ۷۸٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha