۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
مقصر ۸۰ درصد گرانی میوه دولت است
عضو هیات مدیره مجمع ملی کشاورزان خبره:

مقصر ۸۰ درصد گرانی میوه دولت است

پهلوانی، عضو هیات مدیره مجمع ملی کشاورزان خبره با بیان اینکه مقصر ۸۰ درصد گرانی میوه دولت است، گفت: قیمت تمامی ادوات کشاورزی چندین برابر شده و کشاورز هم مجبور می شود به دلال متوسل شود.

به گزارش بازار، حسین پهلوانی، عضو هیئت مدیره مجمع ملی کشاورزان خبره گفت: مشکل ما، دلالان خرد نیستند بلکه دلالان دانه درشتی اند که مثلاً همه سیب های آذربایجان را ذخیره کرده و بعد هم قطره چکانی به بازار تزریق می کنند.

وی افزود: تعزیرات باید این کار را در اختیار تعاونی روستاها و خبرگان کشاورزی قرار دهد تا دلالان امکان ورود به این حوزه را نداشته باشند.

عضو هیئت مدیره مجمع ملی کشاورزان خبره با بیان اینکه مقصر ۸۰ درصد گرانی بار دولت است، گفت: قیمت تمامی ادوات کشاورزی چندین برابر شده و کشاورز هم مجبور می شود به دلال متوسل شود و دلال هم که از خدا خواسته وارد این حوزه می شود.

پهلوانی با اشاره به سه برابر شدن قیمت سم از سال گذشته تاکنون بیان کرد: کشاورز برای کوچکترین مسائل خود هم پول کافی ندارد و این دولت است که باید از کشاورز حمایت کند.

همچنین، دکتر خسرو ابراهیمی نیا نائب رئیس اتاق اصناف درمورد علت گرانی محصولات باغی گفت: تغییر ساعت کاری میدان مرکزی میوه و مرغ و گوشت بدون هماهنگی درست نیست چراکه کالا حداکثر باید صبح در میدان عرضه شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان از تصمیمات هیجانی برای اصناف خودداری کنند افزود: ما در حال حاضر ۱۳۴ هزار اتحادیه صنفی در شهرستان و استان تهران داریم و تعطیلی و یا تغییر یکسان ساعت برای همه آن ها کار درستی نیست.

ابراهیمی نیا مدیریت ساعت کار اصناف را ضروری خواند و گفت: دولت و حاکمیت تمام هم و غم خود را خرج تأمین کالاهای مورد نیاز و ارزاق به طبقه مستضعف کرده و سوبسیدهای سنگینی هم برای این قضیه داده اما متاسفانه این ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست کشاورز نرسیده است.

وی با تصریح بر اینکه برنامه ریزی و هم افزایی و اراده جدی برای ساماندهی این حوزه وجود ندارد گفت: تا زمانی که ارز چند نرخی باشد وضعیت همین است.

نائب رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه در تأمین کالاها هیچ کمبودی نداریم گفت: در بحران کرونا و شرایطی که دنیا در یک رکود اقتصادی به سر می برد ما یک بازار زنده و فعال داریم و تنها مشکل ما عدم هم افزایی و هماهنگی است.

کد خبر: ۷۸٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha