۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
۱۴۰۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشت
معاون وزیر صمت:

۱۴۰۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشت

بوشهر - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رسولیان ظهر چهارشنبه در آیین پایانی پروژه توسعه خوشه‌های کسب و کار در بوشهر اظهار داشت: به منظور فعال‌سازی واحدهای راکد صنعتی در نقاط مختلف کشور تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری فعال‌سازی هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۴۳۷ واحد صنعتی که پیش از این تعطیل بودند، دوباره فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بکارگیری ۵۰۰ مشاور در شهرک‌های صنعتی برای بهبود وضعیت کسب و کار اضافه کرد: به منظور فعال‌سازی واحدهای در تملک بانک‎‌ها نیز برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

وی فعال‌سازی خوشه های صنعتی را گامی مهم برای توسعه اشتغال دانست و بیان کرد: تلاش می‌شود که با استفاده از ظرفیت‌ها، همه ۵۲۶ خوشه را عملیاتی و اجرایی کنیم.

رسولیان اضافه کرد: از مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت می‌توان به کرونا و تحریم اشاره کرد که با وجود این شرایط شاهد افزایش هفت درصدی تولید داخل کشور و افزایش ۳۳ درصدی اشتغال در شهرک‌های صنعتی هستیم.

وی از افزایش دو برابری قرادادها برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: شاهد افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی هستیم و تلاش می‌شود با توسعه زیرساخت‌ها شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم برای بهبود وضعیت برق در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای تخفیف ۴۰ درصدی برای هزینه آب واحدهای شهرک‌ها نیز انجام شده است.

کد خبر: ۷۸٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha