۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
اتصال هزار و ۶۵۰ روستا به شبکه دایمی آبرسانی
وزیر نیرو اعلام کرد

اتصال هزار و ۶۵۰ روستا به شبکه دایمی آبرسانی

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: امسال در قالب طرح‌های وزارت نیرو یک هزار و ۶۵۰ روستا به شبکه دایمی آبرسانی متصل شدند.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: آبرسانی پایدار به ۱۶۵۰ روستا از اهداف پویش هر هفته الف-ب ایران در سال ۹۹ بود که با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور انجام شد و ۴۰۰ روستای ما به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، این هدف محقق شد.

اردکانیان گفت: هفته آینده، هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان و مازندران و قزوین و تهران با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد که واحد بخار نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان مازندران، تصفیه خانه آب گیلان و افتتاح یک سد در استان قزوین و طرح تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران از جمله این طرح‌ها است.

وزیر نیرو افزود: افتتاح تصفیه خانه غرب تهران، جمعیت ۳ میلیون نفر را در تهران در ۱۱ منطقه شهرداری تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ۱۱ هزار متر تونل فاضلاب‌رو است.

اردکانیان گفت: از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم، از جمله ۵۰ میلیون متر مکعب آب به کشاورزان جنوب تهران داده می‌شود و در عوض به همین میزان چاه‌های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم که این کمکی به ذخایر آب زیر زمینی است.

اردکانیان گفت: با طرح‌های هفته آینده بیش از ۳۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه خواهد رسید و ما سال ۱۴۰۰ را با طرح‌های جدید آغاز می‌کنیم.

کد خبر: ۷۸٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha