۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
تولید ۱۸ هزار تن گیاه دارویی در استان همدان طی سال جاری
مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

تولید ۱۸ هزار تن گیاه دارویی در استان همدان طی سال جاری

همدان - محمدی، مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار تن گیاه دارویی در استان همدان تولید شده است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان همدان را هشت هزار و ۷۷۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار تن گیاه دارویی در استان همدان تولید شده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر تعدادی پروانه بهره‌برداری برای صنایع گلابگیری، عرقیات گیاهی، تی‌بگ سازی و دمنوش‌های گیاهی به صورت کشت و صنعت در استان همدان صادر شده است، گفت: شرکت تولیدی اخوان پیمان از جمله شرکت هایی است که توانایی تولید ۱۰۰ تن گلاب و ۲۰۰ تن عرقیجات از گیاهان دارویی را دارد.

حسن محمدی سرمایه‌گذاری فرآوری گیاهان دارویی را قابل توجه دانست و با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جذب سرمایه گذار در این مینه افزود: در زمینه جذب سرمایه‌گذار مشکل وجود دارد.

وی از آمادگی جهادکشاورزی استان همدان برای حمایت از سرمایه گذاران سخن گفت و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر برای فرآوری گیاهان دارویی اقدامات صورت گرفته به طوری که طی دو سه سال گذشته دو واحد اسانس و عرق گیری و تولید گلاب در شهرستان ملایر راه اندازی شده که این دو واحد در سال بالغ بر ۱۰۰ تن گلاب و در حدود ۲۰۰ تن عرقیجات از گیاهان دارویی تولید می کنند.

محمدی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران در این زمینه با مشوق‌هایی چون تسهیلات ارزان‌قیمت، تغییر کاربری‌های رایگان و طبق قانون معافیت‌های عوارض گمرکی برای واردات دستگاه‌های خارجی حمایت می شوند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان فرآوری گیاهان دارویی از جمله تولید اسانس و عرقیات گیاهی است، گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم به نحوی که آینده فرآوری گیاهان دارویی استان همدان روشن و رو به رشد است.

کد خبر: ۷۸٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha